Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

DDB Fresh chce proslavit značky módou

Agentura zaměřená na módní produktový design chystá například bundu, která čistí vzduch, a boty, které vyrábějí elektřinu, představují její plány Darko Silajdžić a Veronika Babkovová.

Zhruba rok a půl od startu globální gamingové agentury DDB FTW začal z Prahy působit další specializovaný projekt – na produktový design zaměřená butiková agentura DDB Fresh. „Budeme vytvářet světově unikátní produkty,“ říkají Darko Silajdžić, jenž Fresh vede z pozice zakladatele, a ředitelka projektu Veronika Babkovová.

Proč jste se rozhodli založit DDB Fresh?

Reklama
ČEZ

Darko Silajdžić (D. S.): Zkušenosti s DDB FTW ukázaly, že z Prahy jde dělat úspěšnou globální agenturu. Hledali jsme další inovaci, kterou bychom mohli klientům napříč sítí Omnicom nabídnout a našli jsme vcelku hodně lidí s know-how z módního byznysu. Zároveň věříme, že byznysový růst firem je poháněn slávou a kulturní relevancí jejich značek, čehož se dá dosáhnout projekty spojenými s módou. Ta je vedle gamingu obrovským trendem pro mladé městské cílové skupiny. Navíc jsme zjistili, že na světě nebyla na módní inovace specializovaná agentura. Proto vznikla DDB Fresh, která v Omnicomu získala obrovskou podporu.

Chcete přinášet módní inovace pro nemódní odvětví. Co si pod tím má člověk představit? Merch?

Veronika Babkovová (V. B.): Rozhodně nebudeme tisknout loga na trička. Samotný módní průmysl zažívá revoluci ve snaze řešit udržitelnost, objevují se inovace v podobě nových materiálů, které se zatím tolik nedostávají do komerčního prostředí. Toho chceme dosáhnout. Budeme propojovat inovativní vývojáře a produkce s velkými brandy. Všechny naše projekty by měly být unikátní. Vždy je budou vedle udržitelnosti spojovat dva hlavní prvky — design na nejvyšší úrovni a funkčnost, která přináší přidanou hodnotu. Řešíme třeba bundu se speciální látkou, která čistí vzduch více než šestiletý dub, nebo „hiking“ boty, které při chůzi vytvářejí elektřinu, nebo šaty vytvořené z bakterií. Produktů už vyvíjíme několik pro brandy z finančního sektoru, retailu a jídla. A diskutujeme s dalšími.

Jak velký má DDB Fresh tým?

D. S.: V Praze je aktuálně základ deseti lidí, od ledna jich bude ještě o hodně více, protože už se rozjíždějí i lokální projekty. Základní tým má na starosti tvorbu konceptu, strategii, produkční know-how a supervizi. Pak se spolupracuje se širší skupinou pro koordinaci, výrobu samotnou a podobně. Zároveň spolupracujeme s lidmi ze sítě na různých trzích. Růst budeme postupně s projekty. Těmi ale zároveň nechceme zaplavit trh. Půjde o několik projektů ročně. Výsledkem mají být větší a světově viditelnější projekty. Zároveň je nechceme nabízet každému, určitě ne obdobnému brandu nebo firmě ze stejného sektoru.

V. B.: Prací na globálně zajímavých produktech nabízíme též zajímavé možnosti pro zviditelnění lokálních designérů. Máme databázi návrhářů a talentů, s nimiž můžeme spolupracovat. Stejně jako výrobců materiálů. Zároveň spolupracujeme třeba s UMPRUM, univerzitami, kde se vyvíjejí a testují zajímavé materiály a technologie.

Bude o inovace zájem i s aktuálním ekonomickým výhledem?

D. S.: Doba není jednoduchá, ale podle nás je to právě příležitost pro přemýšlení nad inovacemi. Když to porovnám s klasickými mediálními kampaněmi, které firmy dělají, aby zvýšily slávu značky, bývají investice několikaleté a v řádu desítek milionů. Podobnou ambici mohou ale poměrně zajímavě naplnit něčím novým, co navíc nestojí tolik. Je to další možnost, kterou můžeme klientům nabízet vedle mediálních kampaní.

Jsou typy klientů, nebo sektorů, pro které se podobné projekty nehodí?

V. B.: Ne. Umíme pracovat i s odpadem z výroby klienta, včetně módních značek, řešíme upcycling… Tým má takovou expertízu, že dokáže vymyslet něco smysluplného k jakémukoli tématu. Když se navíc pro inovativní produkt rozhodne firma, která nemá s módou nic společného, má to pro její značku ještě větší hodnotu, projekt získá více pozornosti.

D. S.: Některé projekty jsou velmi exkluzivní, kde se bavíme o výrobě několika kusů třeba pro dražby. Jindy jde o limitované edice pro soutěže, promo či věrnostní systémy. Ve hře je ale i masová výroba, kdy klient chce produkty běžně prodávat. Na všech formátech už pracujeme. Uvidíte brzy, co je možné vyvinout. Už na jaře bychom chtěli ukázat velmi zajímavé spojení místních návrhářů a opravdu velkého brandu. Bude to první takový produkt a technologie v místním prostředí.

Darko Silajdžić v agenturách působí přes dvě dekády, je zakladatelem DDB Fresh, předsedou představenstva skupiny DDB Prague a DDB FTW Worldwide.
Veronika Babkovová je ředitelkou projektu DDB Fresh, v DDB působí přes pět let, je též módní stylistkou a vytvořila streetwearovou kolekci pod značkou Baba Design.

Článek vznikl v rámci komerční spolupráce s DDB Fresh.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)