I v letošním roce pokračuje pivovar Radegast v boji za zachování vody v české krajině. Tváří kampaně je stejně jako v loňském roce mistr světa a olympijský medailista, kajakář Vavřinec Hradilek.
Aktuálně se Radegast spojil s iniciativou Ukliďme Česko a společně zorganizují na konci léta úklidy v okolí vodních toků. Účastníci budou mít možnost získat jeden z 2030 sudů na dešťovku. Radegast je dobrovolníkům rozdá jako poděkování za jejich zapojení do Boje o vodu.
Vavřinec Hradilek předvedl „vodní slalom na suchu“
Kampaň začala tradičně 17. června, tedy na Mezinárodní den boje proti suchu a rozšiřování pouští. Radegast při té příležitosti zorganizoval tiskovou konferenci v Loděnicích Troja, kde odprezentoval letošní ideu kampaně.
Vavřinec Hradilek zde sjel kanoistický kanál. Ale v momentě, kdy vyrazil, přestala do kanálu proudit voda. Na konci jízdy tedy zůstal s kajakem prakticky na suchu. Po vystoupení z kajaku pak představil novinářům závazek Radegastu zadržet v krajině do roku 2030 víc vody, než si z ní pro potřeby pivovaru bere.
Zároveň v rámci Radegast akce naložil Vavřinec Hradilek 200 sudů na dešťovku do dodávky a vydal se s nimi do Libědic a Suchohrdel, jedněch z nejsušších obcí v ČR (podle projektu InterSucho a ČHMÚ), kde ve spolupráci s místními radnicemi sudy rozdal obyvatelům.
Úklidy vodních toků ve spolupráci s Ukliďme Česko
Během kampaně budou mít lidé možnost zorganizovat vlastní úklid kolem vodních toků nebo se přidat k již naplánovanému úklidu a získat další sudy na dešťovku. Tradiční akce Ukliďme Česko se tak promění v akci Ukliďme vodu. Všechny informace o úklidech i další novinky o boji o vodu najdou spotřebitelé na stránkách www.bojovodu.cz.
„Přestože jsme jedním z nejúspornějších pivovarů na světě, co se týče spotřeby vody na výrobu jednoho piva, v pivovaru jí ročně potřebujeme okolo 570 milionů litrů. Dobře si to uvědomujeme a snažíme se pomoct krajině, aby z ní voda nemizela,“ podotýká Josef Jalůvka, senior brand manager Radegastu.
Ke kampani vznikl nový tag-on, jehož hlavním hrdinou je znovu kajakář Vavřinec Hradilek. V režii Matyáše Fáry spot produkovala Armada Films.
„Vavřinec Hradilek se jako ambasador značky Radegast osvědčil už v loňském roce, kdy jsme s ním sjížděli schody v Nuslích. Pro spotřebitele je nositelem hodnot rozhodnosti a odpovědnosti,“ komentuje spolupráci Pavel Sobek, creative leader Boomerang Communication.
Tag-on poběží ve spojení s TV spotem Hráz. Vedle televizní exekuce se v rámci kampaně objeví outdoor a CLV formáty i digitální a SoMe kampaň.
Pivo Rezist z Odolchmele jako tahák na hudebních festivalech
Radegast zároveň komunikuje problematiku vody na festivalech Rock for People a Colours of Ostrava. Pro oba nachystal překvapení v podobě pivního speciálu Radegast Rezist, uvařeného ze speciálně vyšlechtěných odrůd chmele zvaných Odolchmel.
Odolchmel je výsledkem výzkumného projektu realizovaného ve spolupráci s Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským a Chmelařským institutem. Jde o šlechtění nových odrůd chmele, které potřebují méně vody, a tím pádem jsou odolnější vůči dopadům sucha na českou krajinu.



Vizitka kampaně
Klient: Plzeňský Prazdroj – značka Radegast
Marketing manager premium CZ&SK: Jakub Marek
Senior brand manager CZ&SK: Josef Jalůvka
Senior global brand manager: Lucie Vaverová
Junior brand manager Radegast CZ: Adam Šrámek
Agentura: Boomerang Communication
Creative leader, idea maker & copywriter: Pavel Sobek
Senior project team leader: Robert Marek
Senior account manager: Ondřej Zehnal
Art director: Miloslav Daněk, Jaroslav Šlauf
Social media manager: Vít Nešpor
Produkce TVC Tag-on & KV 2025
TV produkce: Armada films
Post-produkce: UPP
Režie: Matyáš Fára
Kamera: Kryštof Melka