Radegast a Hradilek znovu v boji o vodu: suchý slalom, sudy pro dobrovolníky i pivo z Odolchmele

I v letošním roce pokračuje pivovar Radegast v boji za zachování vody v české krajině. Tváří kampaně je stejně jako v loňském roce mistr světa a olympijský medailista, kajakář Vavřinec Hradilek.

Aktuálně se Radegast spojil s iniciativou Ukliďme Česko a společně zorganizují na konci léta úklidy v okolí vodních toků. Účastníci budou mít možnost získat jeden z 2030 sudů na dešťovku. Radegast je dobrovolníkům rozdá jako poděkování za jejich zapojení do Boje o vodu.

Vavřinec Hradilek předvedl „vodní slalom na suchu“

Kampaň začala tradičně 17. června, tedy na Mezinárodní den boje proti suchu a rozšiřování pouští. Radegast při té příležitosti zorganizoval tiskovou konferenci v Loděnicích Troja, kde odprezentoval letošní ideu kampaně.

Vavřinec Hradilek zde sjel kanoistický kanál. Ale v momentě, kdy vyrazil, přestala do kanálu proudit voda. Na konci jízdy tedy zůstal s kajakem prakticky na suchu. Po vystoupení z kajaku pak představil novinářům závazek Radegastu zadržet v krajině do roku 2030 víc vody, než si z ní pro potřeby pivovaru bere.

Zároveň v rámci Radegast akce naložil Vavřinec Hradilek 200 sudů na dešťovku do dodávky a vydal se s nimi do Libědic a Suchohrdel, jedněch z nejsušších obcí v ČR (podle projektu InterSucho a ČHMÚ), kde ve spolupráci s místními radnicemi sudy rozdal obyvatelům.

Úklidy vodních toků ve spolupráci s Ukliďme Česko

Během kampaně budou mít lidé možnost zorganizovat vlastní úklid kolem vodních toků nebo se přidat k již naplánovanému úklidu a získat další sudy na dešťovku. Tradiční akce Ukliďme Česko se tak promění v akci Ukliďme vodu. Všechny informace o úklidech i další novinky o boji o vodu najdou spotřebitelé na stránkách www.bojovodu.cz.

„Přestože jsme jedním z nejúspornějších pivovarů na světě, co se týče spotřeby vody na výrobu jednoho piva, v pivovaru jí ročně potřebujeme okolo 570 milionů litrů. Dobře si to uvědomujeme a snažíme se pomoct krajině, aby z ní voda nemizela,“ podotýká Josef Jalůvka, senior brand manager Radegastu.

Ke kampani vznikl nový tag-on, jehož hlavním hrdinou je znovu kajakář Vavřinec Hradilek. V režii Matyáše Fáry spot produkovala Armada Films.

„Vavřinec Hradilek se jako ambasador značky Radegast osvědčil už v loňském roce, kdy jsme s ním sjížděli schody v Nuslích. Pro spotřebitele je nositelem hodnot rozhodnosti a odpovědnosti,“ komentuje spolupráci Pavel Sobek, creative leader Boomerang Communication.

Tag-on poběží ve spojení s TV spotem Hráz. Vedle televizní exekuce se v rámci kampaně objeví outdoor a CLV formáty i digitální a SoMe kampaň.

Pivo Rezist z Odolchmele jako tahák na hudebních festivalech

Radegast zároveň komunikuje problematiku vody na festivalech Rock for People a Colours of Ostrava. Pro oba nachystal překvapení v podobě pivního speciálu Radegast Rezist, uvařeného ze speciálně vyšlechtěných odrůd chmele zvaných Odolchmel.

Odolchmel je výsledkem výzkumného projektu realizovaného ve spolupráci s Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským a Chmelařským institutem. Jde o šlechtění nových odrůd chmele, které potřebují méně vody, a tím pádem jsou odolnější vůči dopadům sucha na českou krajinu.

© Plzeňský Prazdroj

Vizitka kampaně
Klient: Plzeňský Prazdroj – značka Radegast
Marketing manager premium CZ&SK: Jakub Marek
Senior brand manager CZ&SK: Josef Jalůvka 
Senior global brand manager: Lucie Vaverová
Junior brand manager Radegast CZ: Adam Šrámek

Agentura: Boomerang Communication
Creative leader, idea maker &  copywriter: Pavel Sobek
Senior project team leader: Robert Marek
Senior account manager: Ondřej Zehnal
Art director: Miloslav Daněk, Jaroslav Šlauf
Social media manager: Vít Nešpor

Produkce TVC Tag-on & KV 2025
TV produkce: Armada films
Post-produkce: UPP
Režie: Matyáš Fára
Kamera: Kryštof Melka

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen