V mnoha vlacích a autobusech od Prahy po Košice se objevily žluto-černé cedule „tahle linka jede bez potu“. Jde o letní kampaň Rexony od agentury Digičáry, která vtipně využívá vizuál dopravních výstrah k boji proti zápachu v MHD.
Jádro nápadu je prosté: kdo používá Rexonu, nemusí se bát zvednout ruce a držet se madla. Tuhle každodenní obavu agentura Digičáry proměnila ve velké sdělení a posadila ho tam, kde dává největší smysl – do MHD, přímětských vlaků či regionálních autobusů. Kampani dominuje kontrastní žluto-černá páska a dlouhodobý vizuální prvek Rexony: dynamické postavy ozářené neonovým glow.
Reklamy cestují uvnitř vozů, na jejich dveřích, v rámečcích vlakových vagónů i na LCD obrazovkách ve více než desítce českých a slovenských měst.
Kampaň se dostala i na cyklostezky (Braník, Trója), sportoviště (Gutovka) a koupaliště (Hradec Králové, Ostrava, Tábor) ve variaci: „Máš s sebou Rexonu? Tady se jezdí bez potu.“, respektive „Máš s sebou Rexonu? U bazénu bez potu.“






„Chtěli jsme dodat výraznou kampaň, komunikovanou ve správný čas na správném místě,“ vysvětluje Vítek Koubský, ideamaker projektu. „Nevybíravě upozorňujeme na častý problém hromadné dopravy, vrcholící zejména v letních měsících. Reklama má oslovit zejména ty, kteří nejsou zvyklí denně používat kvalitní antiperspiranty nebo deodoranty. Sám hraju tenis, chodím na túry a nechci být ten, kdo pak bude v MHD cítit, vždycky s sebou v batohu nosím sprej.“
S konceptem přišel Koubský, nicméně právě Honza Bouša, kreativní ředitel agentury Digičáry, dodal konceptu „final touch“ v podobě varovného dopravního oznámení.
„Vítek s klientem už společně vyladili placementy a message, všechno to do sebe zapadalo. Za mě chyběl pořádný attention grabber: reklamních sdělení se na nás každý den valí plno a často je automaticky přehlížíme. Proto vznikla použitá simulace oznamující dopravní mimořádnost,” vysvětluje Bouša.
Filip „Aura“ Menšl, art director, dodává: „Žlutá varuje od přírody. Když ji spojíte s diagonálními pruhy dostanete vizuál, který žádné oko v MHD nepřeskočí, obzvlášť na dveřích autobusu, když přijíždí a lidé mají nastoupit. Je to přirozený podvědomý proces, kdy člověk zbystří díky této volbě barev a grafice připomínající varovné oznámení.“
Monika Vybíralová, marketingová manažerka Rexona CZ/SK, uzavírá: „Digičáry zasadily do našeho dlouhodobého komunikačního rámce sdělení přichystané na míru pro dané umístění, všechno bylo včas a spolehlivě dodáno. Ukázali jsme, že Rexona vás nezradí.“