Tahle linka jede bez potu. Kampaň Rexony dává zápachu stopku přímo v MHD

V mnoha vlacích a autobusech od Prahy po Košice se objevily žluto-černé cedule „tahle linka jede bez potu“. Jde o letní kampaň Rexony od agentury Digičáry, která vtipně využívá vizuál dopravních výstrah k boji proti zápachu v MHD.

Jádro nápadu je prosté: kdo používá Rexonu, nemusí se bát zvednout ruce a držet se madla. Tuhle každodenní obavu agentura Digičáry proměnila ve velké sdělení a posadila ho tam, kde dává největší smysl – do MHD, přímětských vlaků či regionálních autobusů. Kampani dominuje kontrastní žluto-černá páska a dlouhodobý vizuální prvek Rexony: dynamické postavy ozářené neonovým glow.

Reklamy cestují uvnitř vozů, na jejich dveřích, v rámečcích vlakových vagónů i na LCD obrazovkách ve více než desítce českých a slovenských měst.

Kampaň se dostala i na cyklostezky (Braník, Trója), sportoviště (Gutovka) a koupaliště (Hradec Králové, Ostrava, Tábor) ve variaci: „Máš s sebou Rexonu? Tady se jezdí bez potu.“, respektive „Máš s sebou Rexonu? U bazénu bez potu.“

„Chtěli jsme dodat výraznou kampaň, komunikovanou ve správný čas na správném místě,“ vysvětluje Vítek Koubský, ideamaker projektu. „Nevybíravě upozorňujeme na častý problém hromadné dopravy, vrcholící zejména v letních měsících. Reklama má oslovit zejména ty, kteří nejsou zvyklí denně používat kvalitní antiperspiranty nebo deodoranty. Sám hraju tenis, chodím na túry a nechci být ten, kdo pak bude v MHD cítit, vždycky s sebou v batohu nosím sprej.“

S konceptem přišel Koubský, nicméně právě Honza Bouša, kreativní ředitel agentury Digičáry, dodal konceptu „final touch“ v podobě varovného dopravního oznámení.

„Vítek s klientem už společně vyladili placementy a message, všechno to do sebe zapadalo. Za mě chyběl pořádný attention grabber: reklamních sdělení se na nás každý den valí plno a často je automaticky přehlížíme. Proto vznikla použitá simulace oznamující dopravní mimořádnost,” vysvětluje Bouša.

Filip „Aura“ Menšl, art director, dodává: „Žlutá varuje od přírody. Když ji spojíte s diagonálními pruhy dostanete vizuál, který žádné oko v MHD nepřeskočí, obzvlášť na dveřích autobusu, když přijíždí a lidé mají nastoupit. Je to přirozený podvědomý proces, kdy člověk zbystří díky této volbě barev a grafice připomínající varovné oznámení.“

Monika Vybíralová, marketingová manažerka Rexona CZ/SK, uzavírá: „Digičáry zasadily do našeho dlouhodobého komunikačního rámce sdělení přichystané na míru pro dané umístění, všechno bylo včas a spolehlivě dodáno. Ukázali jsme, že Rexona vás nezradí.“

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen