Kampaň Českých drah podle konceptu vítězů soutěže Creative Express vyzývá k vytváření vzpomínek

Vytvářej vzpomínky, ne plány. To je hlavní sdělení kampaně od DDB Prague, která mladým lidem představí výhodnou Jízdenku na léto. Díky ní mohou sedm nebo čtrnáct dní neomezeně cestovat vlakem Českých drah po republice.

„Jsme rádi, že se Jízdenka na léto stala nejen mezi generací Z tak oblíbeným produktem. I letos ji nabízíme za stejnou cenu jako v předchozím roce. Věříme, že i tento rok tak pomůžeme mladým cestovatelům zažít nezapomenutelné prázdniny,“ říká Jakub Otava, ředitel odboru komunikace Českých drah.

Koncept vznikl v rámci soutěže Creative Express, pořádané českým Art Director’s Clubem ve spolupráci se slovenskými kolegy. Dvanáct dvoučlenných týmů mladých kreativců pracovalo na zadání v rámci cesty vlakem z Prahy do Bratislavy, kde je pak čekal mentoring od zkušených profesionálů ze slovenských agentur.

Odborná porota po veřejných prezentacích vybrala vítězný tým ve složení Radim Šlechta a Šimon Dolejšek z kreativní agentury Boomerang Communication. Ocenila zejména dobře vystavěný insight a styl provedení, který oslovuje generaci Z.

© České dráhy

„Radim a Šimon dokázali přesně vystihnout, co dnešní mladí lidé hledají… Autenticitu, svobodu a zážitky. Jejich koncept nebyl jen hezky odprezentovaný, ale především hluboce rezonoval s cílovkou. Přesně takhle má vypadat práce, která vznikne z opravdového insightu,“ prozradila členka poroty, CCO DDB Prague Klára Palmer.

Jejich návrh se stal základem celé kampaně, kterou následně agentura DDB Prague realizovala. Vedle několika variant klíčových vizuálů vznikla i krátká videa. Kampaň je k vidění od 1. června na OOH plochách, v tisku a poté i v onlinu a na sociálních sítích.

Vizitka kampaně
Kreativní agentura: DDB Prague
Klient: České dráhy
Chief creative officer: Klára Palmer
Creative lead: Radek Mojžíš
Junior copywriter: Vojtěch Vaník
Senior art director: Jakub Jedinák
Junior art director: Ademi Myrzaliyeva
Senior account manager: Ivana Volavá
Account manager: Martin Tesař
Produkce: František Gebr
Fotograf: Matěj Třešňák
Koncept: Radim Šlechta, Šimon Dolejšek (Boomerang Communication)
Nasazení: od 1. června 2025
Mediamix: online, OOH, print, social

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen