Jejich kampaň pro online parfumérii Notino vznikla v březnu v rámci hackatonu Marketingový sprint pořádaného vzdělávací platformou #HolkyzMarketingu. Jednou z cen byla tehdy i její realizace. Jak se práci absolventek v reálném prostředí dařilo? To odhalilo vystoupení na Konferenci #HzM.
O průběhu soutěže a vítězství čtyřčlenného týmu s názvem Hexagon jsme informovali v polovině března (k přečtení zde). O tři měsíce později byl celý projekt dohrán prezentací case study na letošní konferenci.
Předmětem briefu byla kampaň na službu Salony. Značka si od toho slibovala přivedení nových zákazníků do služby a zvýšení počtu rezervací. „Týmy měly vytvořit kreativní koncept a vymyslet, jak přivést zákazníky,“ vysvětlili zástupci zadavatele.
Insightem, se kterým kampaň úspěšného kvarteta absolventek akademií #HzM pracovala, bylo heslo „To nečekané přichází od vás“. „Přemýšlely jsme nad službou jako takovou a vypíchly, že jde o SOS službu a že je transparentní. Už při rezervaci zákazníci vidí vše, co potřebují, a nic je později nepřekvapí,“ popsaly na pódiu za vítězný tým Daniela Pellarová s Dominikou Přibylovou.
„Kampaň byla postavena na zákazníkovi, jeho osobitosti a touze být sám sebou. To on přichází s nečekanými přáními a salony tu jsou od toho, aby mu je splnily. Stavěly jsme na protikladech, stereotypech a prvku překvapení,“ dodaly.
Od zrodu myšlenky ke kampani, která běžela měsíc, uběhlo 30 dní. Po vzájemném představení se s marketingovým týmem Notina a prezentaci myšlenky došlo na brainstorming, během kterého se představa vítězek srovnala s brandovou strategií a identitou Notina. Následovaly úpravy konceptu i rozpočtu.
„Pro nás jako začátečníky byla práce s rozpočtem složitá a nevěděly jsme, jak se k tomu postavit,“ přiznaly vítězky s tím, že jim byl během stáže k ruce velice ochotný tým Notina. Výsledná kampaň pak byla spuštěná na platformách Mety a YouTube.
„Tým Hexagon se v soutěži vyjímal tím, jak pracoval s daty, které jsme účastníkům poskytli. Koncept s menšími úpravami přesně zapadl do komunikace Salonů,“ chválili zástupci Notina.
Světlo světa nakonec spatřily dva koncepty – ten pracující s metalovým koncertem byl totiž z časových i finančních důvodů nerealizovatelný. Zatímco koncept s názvem Pitstop prošel větší úpravou (ale zanechal si prvek ženské síly), Lesní elegance, která vybočuje z obvyklé komunikace parfumérie, zůstala v podstatě beze změn.
„Dvacetivteřinová videa v onlinu jsou trochu riziko, ale díky hooku a storytellingu přinesly výsledky. Zasáhly více než dva miliony lidí napříč placenými kanály, počet unikátních uživatelů vzrostl o 11 procent a o 14 procent narostly provedené rezervace. Na kampaň jsme měly skvělé ohlasy v Notinu i mimo něj,“ komentovala výsledky strana zadavatele.
„Nejvíc nám v paměti utkvěl komentář, že takto to řeže jen debil. A to jsme měli na place zkušeného dřevorubce,“ přidala závěrem i veselou historku z natáčení.
Reportáž z Konference #HolkyzMarketingu, kde vystoupili například globální šéfka marketingu Škoda Auto Meredith Kelly, CEO značky Cans Dominic Rice nebo kreativní ředitelka OAK Prague Tereza Svěráková, najdete v MAM 26-27/2025, které vychází 30. 6.