Co byste si zabalili při útěku před agresorem, ptá se v kampani Nadace Terezy Maxové dětem

Nadace Terezy Maxové dětem zahajuje reklamní kampaň s názvem „Matky na útěku“, která se zaměřuje na podporu žen a dětí ohrožených domácím násilím.

Kampaň vychází z reálných příběhů a ukazuje, co si matky berou s sebou, když prchají před agresorem. Cílem je zvýšit povědomí o závažnosti domácího násilí a nabídnout praktickou pomoc těm, kteří ji potřebují. Na kampani se podílel český fotograf Tomáš Třeštík a odstartovala od 1. června v síti reklamních ploch společnosti BigBoard.

Domácí násilí: skrytý problém s vážnými důsledky

Domácí násilí představuje opakované fyzické, psychické, sexuální nebo ekonomické útoky mezi blízkými osobami, například partnery či rodinnými příslušníky. Typické je, že probíhá dlouhodobě a skrytě, často za zavřenými dveřmi, s narůstající intenzitou.

Mezi základní formy domácího násilí patří nejen fyzické týrání, ale také psychické a emocionální ubližování, omezování kontaktů, bránění v přístupu k penězům či zastrašování. Důsledky domácího násilí jsou hluboké a často celoživotní, a negativně ovlivňují jak oběti, tak děti, které násilí přihlížejí.

A právě nová kampaň Nadace Terezy Maxové dětem s názvem „Matky na útěku“ se tématu domácího násilí věnuje s cílem upozornit na palčivé téma a nabídnout pomoc.

„Podáváme pomocnou ruku obětem domácího násilí. Kampaň Matky na útěku přináší skutečné příběhy žen, které musely utéct ze svého domova, aby ochránily sebe a své děti. Jedna matka, jedna taška, jeden příběh – bolestná svědectví o tom, co znamená začít znovu s tím málem, co unesete. Ale s nadějí, že nejste samy,“ uvedla Tereza Maxová, patronka a zakladatelka nadace.

Opravdové příběhy oslovily i Richarda Fuxu, předsedu představenstva společnosti BigBoard Praha, která Nadaci Tereza Maxová dětem podporuje jak formou finančních příspěvků, tak i prostřednictvím reklamních ploch, které přispívají k většímu povědomí o činnosti nadace.

„Kampaň přináší autentické příběhy žen, které se ocitly v těžké životní situaci a musely začít znovu. Proto jsme se rozhodli tuto kampaň podpořit. Věříme, že venkovní reklama má sílu nejen informovat, ale i inspirovat veřejnost k tomu, aby pomohla tam, kde je to potřeba,“ vysvětluje Richard Fuxa.

© Nadace Terezy Maxové dětem

Proč je téma domácího násilí vážné

Podle dostupných výzkumů, které prezentovala Iniciativa pro bezpečný domov a dále také Ministerstvo vnitra, Policie ČR, ROSA a Nadace Vodafone, Acorus, Iniciativa Pod svícnem, atd.:

  • Jedna ze tří žen a jeden ze 14 mužů zažijí během svého života nějakou formu násilí.
  • 8–10 let je průměrná doba, po kterou oběti násilí své trápení tají.
  • 321 000 žen se v posledních 12 měsících bálo jít domů.
  • 50,7 procenta případů domácího násilí se děje za přítomnosti dětí.
  • 14,5 miliardy korun vynaloží stát ročně z veřejných rozpočtů na řešení domácího násilí.
  • 72 procentům obětí domácího násilí nikdo nepomohl.

„Domácí násilí není soukromý problém. Je to společenské selhání, které ročně ničí životy tisíců žen a dětí – často tiše, za zavřenými dveřmi. Každá třetí žena v Česku zažije nějakou formu násilí. A většina z nich zůstává bez pomoci. Kampaň Matky na útěku ukazuje, co si oběti stihnou zabalit, když utíkají do bezpečí. Statistiky jsou alarmující – ale za každým číslem je skutečný příběh. Je čas přestat mlčet,“ Terezie Sverdlinová, ředitelka a zakladatelka nadace.

Co dělat v případě napadení nebo ohrožení domácím násilím

Pokud se cítíte ohroženi vy nebo někdo ve vašem okolí, nezůstávejte na to sami. Okamžitě jednejte a využijte dostupné možnosti pomoci – např. zde:

  • Acorus – pomoc obětem domácího násilí
    tel. +420 283 892 772
    www.acorus.cz
  • Linka bezpečí
    tel. 116 111 (nonstop, zdarma)
    www.linkabezpeci.cz
  • Bílý kruh bezpečí
    tel. 116 006 (nonstop, zdarma)
    www.bkb.cz
  • Policie ČR
    tel. 158
  • Intervenční centrahttps://www.acorus.cz/kde-jeste-hledat-pomoc/

Připojte se a pomozte šířit osvětu o domácím násilí. Společně můžeme změnit životy těch, kteří to nejvíce potřebují.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia