Dlouhodobou tvář Staropramenu zvolili nejlepším hercem v reklamě respondenti rozsáhlého výzkumu ResSolution Group ve spolupráci s Nielsen a Asociací českých reklamních agentur.
Osobnosti v reklamě hodnotili respondenti výzkumu Nejlepší herec v reklamě už v devátém ročníku dotazování. Výkony byly hodnoceny v tuzemských premiérových reklamách odvysílaných v roce 2024, a to vždy na škále od 0 (nejnižší) do 10 (nejvyšší). Absolutními vítězi se staly osobnost a postavička s nejvyšším průměrným výsledkem.
Prvenství v kategorii Nejlepší herec/herečka v reklamě 2024 tentokrát patří herci Hynkovi Čermákovi, který je už několik let spjatý se značkou Staropramen. Od respondentů National Sample CZ si nyní vysloužil hodnocení 7 z 10.
Ze sociodemografických skupin Čermák nejvíce bodoval u žen ve věku 35–44 let a také u mužů 15–24 let. Mírně nadprůměrně (lépe než v hodnocení celé populace) si vedl také u dotazovaných z vesnic a malých měst.

Na druhém místě žebříčku vidíme Tomáše Měcháčka ze spotů AirBank, jehož dotázaní ohodnotili známkou 6,91. Nadprůměrně si tento herec vedl u stejných sociodemografických skupin jako Hynek Čermák (pouze s výjimkou vesnic, kde Měcháček získal stejné hodnocení jako od celé populace).
Trojici doplnila atletka Marcela Joglová, kterou ve spotech Vojenské zdravotní pojišťovny respondenti ohodnotili známkou 6,83. Sportovkyni se nadprůměrně dařilo u žen a úplně nejvíce u těch ve věku 25–34 let.
Čtvrté místo tentokrát patřilo Vojtovi Kotkovi z reklam Bauhausu a páté místo obsadil Martin Hofmann, tvář Vodafone.
Z maskotů v reklamách roku 2024 ohodnotili respondenti nejlépe Pata a Mata, dvě notoricky známé postavičky, nyní již několik let figurující v reklamách České podnikatelské pojišťovny. Vysloužily si celkové hodnocení 7,54.
Druhou nejlépe hodnocenou postavičkou byla tradičně se umisťující kočka z reklam Whiskas s hodnocením 7,43. Třetí lev z kampaní značky Magnesia získal hodnocení 7,02. Pětici nejlepších maskotů uzavírají jehně z reklam Tento a Méďa Brumík.

„Sběr dat pravidelného výzkumu Nejlepší herec a maskot v reklamě proběhl na jaře 2025 a vrátili jsme se v něm k modelu hodnocení výkonů za celý – tedy již ne klouzavý – rok. Reprezentativní vzorek respondentů panelu National Sample CZ, který herce a maskoty hodnotí, je v českém prostředí nezvykle robustní,“ uvedl Tomáš Hynčica, ředitel agentury ResSolution Group.
„Výsledky každoročně přináší i dobrou zpětnou vazbu značkám, které si tak mohou ověřit své marketingové strategie a zhodnotit rozhodnutí o zapojování herců a maskotů do svých reklam,“ dodává Hynčica.
Na českých televizních stanicích bylo v daném období k vidění 270 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo 150 osobností. V případě maskotů se jednalo o 115 spotů a 50 vystupujících postaviček.