Do světa míří česká solární kniha, která ukazuje možnosti šetrnějšího života

Kniha Český soběstačný dům: Výprava za možnostmi šetrnějšího života s limitovanou edicí vytištěnou s pomocí slunce, chystá dotisk a verzi pro mezinárodní publikum.

Český soběstačný dům, svébytná stavba na samotě u jihočeského lesa bez připojení k inženýrským sítím, inspiruje k udržitelnějšímu životu i prostřednictvím knihy Český soběstačný dům: Výprava za možnostmi šetrnějšího života.

Z celkových 2862 kusů prvního vydání knihy je 300 vytištěno přímo v Českém soběstačném domě. Tato limitovaná edice vznikla pouze díky elektřině ze solárních panelů a každá kniha má tedy v sobě uloženo přibližně 0,5 kWh slunce. Celkově tisk spotřeboval jen 150 kWh solární elektřiny a jedná se o světový unikát.

Na 336 stranách čtenáři najdou inspirativní rozhovory s lidmi, kteří se snaží žít maximálně udržitelně. V knize je také kompletní příběh domu, technicko-stavební detaily a klady i zápory takové domácnosti.

„Knihu jsem pojal pragmaticky a rozhodně jsem si dával pozor na jakékoliv lakování nazeleno. Kniha ve finále nabízí poměrně širokou paletu praktických i filozofických možností šetrnějšího přístupu k životu, ze kterých si každý může něco vybrat pro své vlastní úvahy o udržitelnosti,“ říká Pavel Podruh, autor knihy i celého projektu.

Samotný Český soběstačný dům vznikl pomocí crowdfundingu, barterů a dobrovolnictví, a podobně tomu bylo i u knihy. Za její tvorbou a konceptem solární edice stojí kreativní agentura Mark BBDO.

„S Pavlem se známe delší dobu a příběh domu roky se zájmem sleduji. Nabídli jsme mu kreativní kompetence, protože tento výjimečný projekt si říkal o adekvátní řešení. Nápad solárního výtisku přišel v průběhu práce na konceptu knihy odrážejícího soběstačnost domu,“ říká Martin Mareš, kreativní ředitel Mark BBDO.

„Střízlivý přístup knihy skvěle doplňuje minimalistický design. Solární tisk byl produkčně dost náročný, ale všichni jsme to dohromady zvládli. Věřím, že výsledek za to stojí,“ dodává.

První české vydání knihy je téměř vyprodané a chystá se dotisk. Zároveň se připravuje přepracovaná verze pro mezinárodní publikum a v souladu s celým projektem bude kniha vydána nezávisle.

Distribuce se chystá v angličtině, němčině a španělštině – na platformě Amazon KDP a prostřednictvím služby Ingramspark, kde se knihy tisknou lokálně, co nejblíže zákazníkovi, až v momentu objednání. Takto se budou moci k českému know-how, univerzálních udržitelnějších řešení, dostat lidé po celém světě, aniž by kniha musela putovat přes půl planety.

Vizitka projektu
Klient:
Pavel Podruh – Český ostrovní dům s.r.o.
Kreativní agentura: Mark BBDO
Kreativní ředitel: Martin Mareš
Senior art director: Lucie Štorková
Sazba, DTP: Jan Urbánek
Korektura: Josef Bábík
Account manažerka: Marie Kulková
Fotografie: Jakub Balšán, Apolena Typltová, Vojta Herout
Produkční agentura: Idealab
Tisk: Konica Minolta, TNM Print
Papír: Europapier Bohemia

MAM_SOME_800x1068_cover-13

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-13

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mikroinfluenceři
fenomen
sparta_kybersikana

MAM Exkluzivně v časopise

David Suda
Ken Hughes
Young Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Oneplay