Už na 37. ročník festivalu Tanec Praha upozorňuje hravě animovaná kampaň, která připomíná: to se nedá popsat, to musíte zažít.
Fantazijní svět hýřící barvami a pohybem. Hudba, která člověka nenechá v klidu. Tak vypadá kampaň na 37. ročník festivalu Tanec Praha, který se letos koná od 1. do 26. června.
„Již po sedmé se v kampani snažíme zachytit okamžik tance. Pokaždé oslovujeme jiné autory, se kterými hledáme podstatu pohybu a jak tento prchavý okamžik zachytit a popsat,“ říká kreativní ředitel Roman Číhalík a dodává: „Je to cesta, která nemá cíl. Ale to zkoumání a jedinečný přístup každého autora je k nezaplacení.“
Letos jsou autory kampaně Johana Kroft a Maxim Kroft. Jak říká Číhalík, jejich práce je plná fantazie, magických obrazů a emocí. Zároveň jejich vizuální jazyk je výrazný, expresivní a plný kontrastů. „To jsou stejné charakteristiky pro tanec nebo pohyb obecně. Vidíme, jak oni vnímají tanec skrz jejich unikátní výtvarný styl,“ doplňuje Číhalík.
Základní vizuální metaforou se stala postava tanečníka složená z pylu a vláken – křehká, ale živá. Vynořuje se z květu, tančí v záři reflektorů a poté se znovu rozpadá zpět do přírody. Cyklus zrození a rozplynutí vyjadřuje podstatu tance jako dočasného zázraku – vždy v pohybu, vždy v přítomném okamžiku.
„Cílem bylo zachytit pomíjivost pohybu a fluktuaci emocí – to, co tanec zanechává v divákovi, ale zároveň mizí ve chvíli, kdy končí. Stejně jako vzpomínka, která se vytrácí, ale zanechá stopu,“ uvádí Johana Kroft.


Na kampani se podíleli také lidé z festivalu Tanec Praha, stejně jako v předchozích letech. „Jsem moc rád, že to vždy byli lidé s otevřenou myslí, kteří měli odvahu každý rok podstoupit nové hledání, než aby dali přednost jistotě. To nebývá zvykem,“ uzavírá Číhalík.
Vizitka kampaně
Klient: Tanec Praha
Idea & koncept: Johana & Maxim Kroft + Roman Číhalík
Vizuální koncept koncept: Johana & Maxim Kroft
Animace: Johana & Maxim Kroft
Hudba: Maxim Kroft
Mediamix: TV (ČT), kino (Aerofilms), OOH, online, sociální sítě