Limitovanou edici triček umělce Jana Kalába a spolku Vlny Štvanice na obnovu povodněmi poničených areálů pošťouchl Art Directors Club k přihlášce do soutěže ADC Awards.
Když na podzim zasáhly Česko povodně, rozhodl se pražský surfařský spolek Vlny Štvanice využít plánovaný merch na podporu obnovy areálů, které velká voda poničila.
„Rozhodli jsme se, že pokud budeme vybírat peníze na obnovu, nechceme je využít jen pro sebe — část poputuje i tam, kde voda ničila ještě víc,“ říká Petra Turská, která se též stará o sociální sítě Vln Štvanice. Volba padla na Kanoe Klub Opava, jehož kanál voda zdevastovala.

S kým vytvořit merch, byla jasná volba. Spolek oslovil Jana Kalába, který na Štvanici sám surfuje. „Byl pro nás jedinou možností právě kvůli tomu, že má k river surfingu blízko, a víme, že se s partou o vytvoření umělé vlny v Praze pokoušel ještě před námi,“ uvádí místopředseda spolku Vlny Štvanice Janek Moleš.
Kaláb přitom není známý spolupracemi ani s velkými značkami. „Možná jsem pro ně jako hezká baba na baru, kterou se bojí oslovit. Možná jsem pár nabídek odmítl, když mi spolupráce nedávala smysl a rozkřiklo se to. Tady ale propojení vzniklo přirozenou cestou a kývl jsem okamžitě,“ říká uznávaný výtvarník.
Jak vznikla trika s jedinečnými vzory, která zaujala Art Directors Club k udělení ocenění ADC Šťouch, jež zvýhodňuje přihlášky do ADC Czech Creative Awards? Jak probíhala spolupráce spolku Vlny Štvanice s Janem Kalábem? A kdy budou sběratelská trika ještě k dostání? Více si přečtěte zde.