Společnost eD system přichází s integrovaným komunikačním projektem cílícím na tuzemské firmy. V kampani informuje o konci podpory operačního systému Windows 10 a o bezpečnostních rizicích, která z toho plynou.
Celoroční kampaň nazvanou „Vyberte si Edu!“, která zahrnuje PR, sociální sítě, PPC, rádio a další formáty, zajišťuje PR a digitální agentura Insighters.
Cílem nové osvětové kampaně je informovat malé a střední podniky o tom, že už letos v říjnu skončí podpora Windows 10, a jeho další používání tak může pro firmy představovat bezpečnostní riziko.
Důležitou součástí sdělení je fakt, že v mnoha firmách se staršími počítači bude upgrade na Windows 11 vyžadovat obměnu hardwaru. Společně s tím projekt představuje výhody, které přechod na Windows 11 firmám přinese. Vedle zabezpečení dat a bezproblémové práce jde například o umožnění vyšší efektivity díky využití umělé inteligence.
„Kampaní chceme firmy upozornit na změnu, která se nevyhnutelně blíží a kterou bude muset velká část z nich co nejdříve řešit. Windows 10, které jsou v ČR stále ještě nejrozšířenějším operačním systémem, už od října nebudou chráněné proti novým bezpečnostním hrozbám. V globálním měřítku bude třeba nahradit stovky milionů zařízení, během letošního roku tedy výrazně vzroste poptávka po nových počítačích. Proto není radno nechat vše na poslední chvíli,“ vysvětluje Lucie Adámková, produktová manažerka eD system.

Čas se krátí, změna je za dveřmi
Kampaň pracuje s motivy dvou kolegů a kontrastů mezi nimi. Eda ztělesňuje přednosti nového počítače s Windows 11, především spolehlivost, pracovní efektivitu a pohodovou spolupráci. Starší Vilém naopak reprezentuje používání počítače s Windows 10 poté, co jim skončí podpora a nebudou tak chráněné před vnějšími riziky.
Součástí kreativy je i motiv odpočtu času zbývajícího do konce podpory Windows 10, který zdůrazňuje naléhavost situace.
„Vytvořili jsme kreativní koncept, který nám umožňuje hravou formou komunikovat velmi důležité téma s potenciálním dopadem na mnoho českých firem. Na kampani se podílí několik týmů napříč naší agenturou. Klientovi tak dodáváme integrovanou komunikaci přesně na míru,“ říká Tomáš Staněk, jednatel agentury Insighters.
Kampaň odstartovala v únoru. Její první vrchol je naplánovaný na jaro tak, aby měly firmy dostatek času na upgrade. Druhý vrchol pak přijde na podzim, tedy těsně před koncem podpory Windows 10, který nastane 14. října tohoto roku.
Vizitka kampaně
Název: Vyberte si Edu!
Klient: eD system
Kreativní agentura: Insighters
Mediální agentura: Insighters
PR agentura: Insighters
Produkční agentura: Insighters
Account director: Pavla Šeborová
Digital director: Nikola Vrátný Nevšímalová
Creative director: Kristýna Velacková
Project manager: Martin Plesný
PR manager: Matěj Fürst
Web development: Vít Malát, František Kubiš
Nasazení: od února do prosince 2025
Mediamix: online, social, tisk, rádio, PR