Když jde o budoucnost, nezáleží na věku, ale fantazii a odvaze, říká Jenovéfa Boková jako Česká spořitelna v kampani od VML a OAK Prague.
Slavíme 200 let, ale cítíme se na 30, zní motto kampaně České spořitelny. Chce povzbudit a inspirovat lidi, aby překonali stereotypy spojené s věkem.
„Věk není překážkou v plnění si vlastních snů, v pouštění se do věcí, které nás baví a považujeme je za smysluplné. Chceme poukázat na fakt, že není důležité, kolik nám je, ale na kolik se cítíme, jak přemýšlíme, jak přistupujeme k životu, jednotlivým výzvám a překážkám,“ říká Monika Hovorková, šéfka značky a komunikace České spořitelny.
„Kampaň oslavuje jedinečnost každého z nás a potlačuje význam věku. Spořitelna letos slaví 200 let od svého vzniku, ale duchem je mladá a moderní. Je připravena nejen na výzvy dnešní doby, ale i na budoucnost,“ dodává.
Kampaň běží od 12. února až do konce dubna 2025. K vidění bude v televizi, kině, online kanálech či sociálních sítích. V komunikačním mixu nechybí ani outdoorové reklamní plochy, billboardy nebo LCD obrazovky v pobočkové síti.
Na kampani opět spolupracoval kreativní tým agentury VML pod vedením Tomáše Novotného a Terezy Svěrákové (OAK Prague). Spot produkovala společnost Stink Films a režie se ujaly brazilské tvůrkyně Maira a Lina Fridmanovy, známé jako Fridman Sisters. Autorem fotografií, které vznikaly analogovou cestou, je Kubo Křížo.
„Kdo nic nedělá, nic nezkazí. A kdo neriskuje, nemůže vytvořit nic výjimečného. Touhle mantrou se řídí i kampaňový tým České spořitelny a nejinak tomu bylo i při přípravě vizuálů ke 200. narozeninám banky,“ říká Tereza Svěráková, kreativní ředitelka OAK Prague.
„V tomto případě to znamenalo sebrat odvahu a kampaň nafotit na klasický filmový materiál neboli analog a vydat se tak na pole současné reklamní fotografie úplně novou cestou, která může značit nový trend,“ dodává.


Skutečný věk pak podle banky nespočívá jen v číslech, ale i v našem myšlení a přístupu k životu. Proto Česká spořitelna v rámci kampaně vytvořila i zábavnou „mindset kalkulačku“, kterou má na webu silnejsibudoucnost.cz.
„Díky ‚mindset kalkulačce‘ třeba zjistíte, že váš přístup k životu a pohled na svět okolo odpovídá úplně jinému věku, než je váš skutečný. Navíc vám kalkulačka doporučí i knížky a filmy, které by vám s ohledem na výsledek mohly sednout,“ dodává Tomáš Novotný, výkonný kreativní ředitel agentury VML.
Vizitka kampaně
Klient: Česká spořitelna
Agentura: VML (Tomáš Novotný), OAK Prague (Tereza Svěráková)
Produkce: Stink Films
Režie: Fridman Sisters
Fotografie: Kubo Křížo
Nasazení: 12. únor až 31. dubna
Mediamix: TV, kino, online, sociální sítě, OOH, místo prodeje