Reklama

Unikátní kampaň vypráví příběhy alkoholiků a uživatelů drog i o jejich cestě za střízlivostí

Skuteční lidé se skutečnými příběhy stojí za kampaní, kterou startuje v únoru terapeuticko-adiktologická klinika NEO Centrum.

Souhrnná zpráva o závislostech v ČR mluví poslední roky stejnou řečí – téměř desetina dospělých u nás pije alkohol denně, dalších 1,5 milionu rizikově. K tomu se přidávají závislosti na lécích, drogách a nelátkové závislosti.

Dostat svoji závislost pod kontrolu je ale velká dřina. To ukazují také aktéři ojedinělé kampaně kliniky NEO Centrum „Máš to ve svých rukou!“, přinášející autentické příběhy pěti klientů, kteří dostali svoje závislosti na alkoholu, lécích a drogách pod kontrolu.

Reklama

© NEO Centrum

Cílem kampaně je nejen inspirovat ostatní k životní změně, ale také otevřít veřejnou debatu o závislostech jako vážném společenském problému, který je často přehlížený a tolerovaný. Klíčovým symbolem kampaně jsou ruce – vyjádření odvahy, síly a odhodlání vzít svůj život zpět do vlastních rukou.

„Jsem vděčný za to, že šli naši klienti a klientky s kůží na trh a nebáli se odhalit svůj příběh. Sám jsem si tím prošel, proto vím, že to není jednoduché a že společnost se k závislým staví spíš negativně. Doufám, že inspirujeme ostatní a podaří se nám pomoci dalším lidem a jejich rodinám,“ říká Libor Votruba, zakladatel kliniky NEO Centrum.

Za fotografiemi, které zachycují emotivní příběhy klientů, stojí renomovaný český fotograf Petr Hricko. Jeho tvorba, známá svou originalitou a hloubkou, dokázala podtrhnout nejen sílu lidského odhodlání, ale i krásu nového začátku. Fotografie nesou jasný vizuální vzkaz: změna je možná, pokud se rozhodnete ji přijmout.

© NEO Centrum

„Tato kampaň je pro nás srdeční záležitostí. Věříme, že prostřednictvím autentických příběhů a silných vizuálů dokážeme oslovit širokou veřejnost a podnítit otevřenou diskusi o závislostech,“ uvedl Lukáš Drbohlav z agentury Media Solution, která stála u zrodu kampaně.

Součástí kampaně je také blog na webu NEO Centra, kde odborníci sdílejí své pohledy na léčbu závislostí a praktické tipy pro jednotlivce i rodiny, kteří se s tímto problémem setkávají. Na kampaň navíc navážou podcasty s odborníky a lidmi, kteří se rozhodli podělit o svůj příběh a motivovat další ke změně.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka