Reklama

Jiří Peroutka, dm: reklamní ideál tabu neprolomí

© dm

Vyzýváme lidi, aby si vytvořili prostor pro vlastní sebereflexi, říká o kampani #prosteja Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Co stojí za vznikem komunikační linky #prosteja?

Nová komunikační linka #prosteja vychází ze samotné podstaty naší značky, neboť právě v dm jsou na prvním místě lidé. Tato kampaň, která byla slavnostně představena na eventu 6. ledna 2025 v pražském Tančícím domě, se zaměřuje na oslavu rozmanitosti, individuality a přirozenosti.

Reklama

Hlavním poselstvím kampaně je povzbudit každého, aby zůstal sám sebou. Věříme, že každý člověk je důležitý ve své jedinečnosti, a proto se v kampani objevují lidé různých věkových kategorií a životních zkušeností.

Chceme podpořit společnost, ve které se každý může cítit dobře a rozvíjet se bez nutnosti přizpůsobovat se ideálním obrazům.

V rámci kampaně vyzýváte zákazníky k tomu, aby se zamysleli, kým skutečně jsou. Proč a jak to kampaň akcentuje?

Protože věříme, že autenticita je klíčem k osobnímu štěstí a spokojenosti. Kampaň akcentuje tuto myšlenku prostřednictvím různorodých příběhů lidí, které dokazují, že každý má právo na svou jedinečnost a individuální prožitek.

Dále jsme vytvořili edukační videa s mentorkou duševního zdraví Jankou Chudlíkovou, která nabízí techniky a rady, jak lépe zvládat životní role a zůstat autentičtí. Tímto způsobem chceme podpořit sebereflexi a povzbudit jednotlivce, aby se osvobodili od vnějších očekávání a našli si čas na to, co je opravdu důležité – být sami sebou.

Je koncept #prosteja opravdu jen komunikační linkou, nebo v něm společnost dm získává poslání pro značku?

Koncept #prosteja není pouze komunikační linkou, ale podtrhuje i hlubší poslání naší značky. V dm věříme, že každý člověk je jedinečný a zaslouží si být přijímán takový, jaký je. Kampaň reflektuje naše hodnoty, jako jsou rozmanitost, autenticita a podpora duševního zdraví, a snaží se inspirovat zákazníky k tomu, aby se zamysleli nad svou identitou a životními rolemi.

#prosteja tedy funguje jako platforma, která nám umožňuje vyjádřit naše hodnoty a poslání, a zároveň podporovat naši komunitu v objevování a oslavě její jedinečnosti. Vychází a dále rozvíjí náš claim „Zde jsem člověkem, zde nakupuji“, za kterým stojí firemní hodnoty a filozofie.

K jakým cílům celá integrovaná kampaň směřuje?

Naším cílem je pomoci lidem najít sami sebe a žít podle svých vlastních představ. Věříme, že rozmanitost a individualita nás nerozdělují, naopak nás jako společnost posilují a spojují. Pokud cíle vztáhneme k dopadu na značku, tak jde o brand awareness a posílení emocionálních atributů značky.

Za kampaní stojí vídeňská agentura Dodo. Jak dochází k její lokalizaci?

Kampaň #prosteja je od začátku připravovaná jako mezinárodní tak, aby její adaptace byla pro jednotlivé země skupiny dm co nejjednodušší. Klíčové hodnoty, jako je uvědomění si vlastní jedinečnosti, oslava rozmanitosti a ocenění individualit, jsou aktuální napříč zeměmi, kde dm působí.

Lokální obsah vzniká zejména v oblasti sociálních sítí a spolupráce s influencery, nicméně i ten je připravován s ohledem na insight a poselství kampaně.

Zákazníky oslovujete s tím, aby se stali influencery na podporu duševního zdraví. Daří se vám takto získávat User Generated Content?

Ano, v rámci kampaně #prosteja se snažíme zákazníky povzbudit, aby se stali influencery v oblasti duševního zdraví. Zákazníci sdílejí své příběhy a tipy na sociálních sítích, čímž přispívají k rozvoji komunity, která si vzájemně pomáhá.

Aktivně podporujeme tento proces prostřednictvím různých výzev a soutěží, které motivují jednotlivce k sdílení jejich autentických zážitků. Tímto způsobem chceme posilovat vztah s našimi zákazníky a vytvářet prostor pro otevřenou diskusi o duševním zdraví a jeho důležitosti. 

Více informací ke kampani naleznete na dm.cz/prosteja.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka