Gaming čeká velký rok. Podpoří ho světové herní novinky včetně české Kingdom Come: Deliverance II. Marketing ho může vyžít nejen k úspěšným aktivacím, ukazuje téma aktuálního vydání Marketing & Media.
Už za tři týdny vyjde Kingdom Come: Deliverance II (KCD II), pokračování jedné z nejznámějších tuzemských videoher. Hlavní hrdina Jindřich ze Skalice se svým parťákem Janem Ptáčkem už samozřejmě dovádějí v kampaních.
Třeba jejich představitelé — Tom McKay a Luke Dale — nejen na sítích Warhorse od loňského podzimu objevují taje středověkých soubojů a Kutnou Horu, která se sama připravuje na herní turisty z celého světa.
Přidala se i Česká spořitelna, která se studiem rozjela dlouhodobou spolupráci. Měla mimo jiné herní event zónu na pražském ComicConu a Mistrovství ČR v počítačových hrách v Brně, kde si mohli návštěvníci poprvé zahrát KCD II. Aktuálně běží Spořitelně kampaň na virtuální platební karty, jejíž součástí je spot s Jindřichem vytvořený přes Unreal Engine.
A tím to nekončí. „Můžu jen prozradit, že společně s Warhorse chystáme jednu velkou novinku na 3. únor, tedy den před vydáním hry. Půjde o limitovanou edici fyzických karet s novou technologií,“ slibuje Jakub Kuneš, který má v České spořitelně herní aktivity na starosti.
Zájem o gaming ale roste dlouhodobě, ať už z pohledu hráčů nebo značek. Firmy zajímá více i díky tomu, že je častěji vidět, jak se vyplácí. Nebo jak říká trailer KCD II: „Odvážnému štěstí přeje.“ Svědčí o tom už jen poslední ročník soutěže Effie. Uspěly v něm vedle České spořitelny s VML také Komerční banka a Mastercard s Good Game, nebo La Roche-Posay ze skupiny L’Oréal rovněž s Good Game.
Co se značkám vyplatilo a jak se mohou inspirovat další marketéři? Co radí experti na herní kampaně? Jaké překvapivé skupiny gaming oslovuje? Více v kompletním znění čtěte zde.