Bývalé pacientky s rakovinou prsu jsou obvykle nuceny čekat pět let, než mohou požádat o pojištění úvěru na bydlení. Společnosti CNP Assurances a The Good Company vyzývají ke změně.
Francouzská pojišťovna CNP Assurances a agentura The Good Company využívají billboardy s nápisem „Neprodejné“, aby během měsíce informovanosti o rakovině prsu, který je ve Francii známý jako „Růžový říjen“, upozornily na problém.
Každá osmá žena během svého života onemocní rakovinou prsu. Při včasném odhalení se devět z deseti vyléčí. Přesto se ženy, které přežijí, mohou po onemocnění potýkat s obtížemi, například s problémy získat půjčku na bydlení. Od roku 2016 platí ve Francii zákon, který umožňuje ženám, které se neléčí déle než pět let, uzavřít pojištění úvěru bez uvedení onemocnění. V březnu CNP Assurances tento limit snížila na nulu.
Povědomí veřejnosti o obtížích, s nimiž se ženy po onemocnění setkávají, je nízké, jak potvrdila nedávná studie společnosti Opinionway (na vzorku 1000 Francouzů):
- Pouze 30 procent respondentů uvedlo, že ví o překážkách, kterým čelí.
- Pouze 34 procent uvádí, že ví o francouzském zákonu, který zkracuje dobu „zapomenutí“ nemoci na pět let.
- Přitom 93 procent respondentů si myslí, že to, co společnost CNP Assurances udělala, je správné.
- 93 procent si myslí, že by bylo dobré zohlednit i další nemoci, stavy atd.
Proto je třeba komunikovat prostřednictvím iniciativ, jako je tato. Mark Tungate z AdFora zpovídal Agathe Sansonovou, „director of stakeholder dialogue, communication and patronage“ v CNP Assurances, položil jí tři otázky týkající se kampaně.
Proč jste se rozhodli informovat o této iniciativě až nyní (více než 6 měsíců po závazku přijatém CNP Assurances)?
Bylo nutné najít správný okamžik. CNP Assurances jako odpovědný pojistitel vyhlásila v březnu loňského roku jedinečnou iniciativu, která má usnadnit přístup těchto žen k pojištění úvěru. Od tohoto data si mohou ženy léčené s rakovinou prsu vzít hypoteční úvěr prostřednictvím našich bankovních partnerů, jakmile skončí jejich léčebný protokol, aniž by musely čekat na uplynutí zákonné lhůty pěti let, a to za stejných podmínek jako všichni ostatní.
Společně s naší agenturou The Good Company, která kampaň vytvořila, jsme měli pocit, že „Octobre Rose“ je ideálním obdobím, kdy upoutat pozornost veřejnosti a upozornit ji na obtíže, s nimiž se bývalé pacientky s rakovinou prsu potýkají při snaze koupit si bydlení.
Proč jste zvolili model realitního billboardu?
Je to dokonalé médium pro realitní reklamu, které je viditelné pro všechny a je vidět všude. Jeho podvržením jsme chtěli šířit naše poselství způsobem, který je stejně náročný jako zkušenosti, jimž některé ženy čelí. Jde také o mobilizaci našich zaměstnanců k předávání poselství a celého našeho ekosystému kolem této věci.
Jaké jsou cíle kampaně?
Naším záměrem je upozornit společnost na jednu z mnoha překážek, kterým ženy s rakovinou prsu čelí. Ženám, které s touto nemocí bojují, znovu vyjadřujeme naši podporu a povzbuzujeme je, aby se pustily do projektů, jakmile jejich léčba skončí.
Věříme, že všichni můžeme hrát roli při změně vnímání rakoviny. Pro nás, odpovědného pojistitele, se to projevuje zejména v této iniciativě, jejímž cílem je snížení bariér v pojištění.