Česká filharmonie odvysílá 4. prosince od 20 hodin na svých webových stránkách část prvního večera z rezidence v Carnegie Hall. Zazní symfonické básně Vyšehrad, Vltava a Šárka z cyklu Má vlast Bedřicha Smetany. Kampaň „Nezapomeňte!“ inspirovaná filmem Sám doma režíroval Daniel Růžička.
Česká filharmonie se na začátku prosince zúčastní prestižní rezidence v Carnegie Hall, nejznámějším koncertním sále světa, v rámci oslav Roku české hudby 2024. Tento mimořádný hudební zážitek bude přenášen živě 4. prosince od 20 hodin na webových stránkách filharmonie. V programu zazní symfonické básně Vyšehrad, Vltava a Šárka z cyklu Má vlast Bedřicha Smetany.
K této významné události připravila Česká filharmonie originální kampaň „Nezapomeňte!“, inspirovanou kultovním americkým filmem Sám doma. Režie televizních spotů, ve kterých účinkují samotní filharmonici a šéfdirigent Semjon Byčkov, se ujal Daniel Růžička. Cílem kampaně je představit Českou filharmonii nejen z pohledu vrcholné kulturní reprezentace, ale také jako moderní instituci, která umí přitažlivě a bezprostředně oslovit nejširší publikum. „Chceme také širší veřejnosti představit našeho šéfdirigenta a hudebního ředitele Semjona Byčkova, který v práci s orchestrem navázal na úsilí Jiřího Bělohlávka a v posledních letech přivedl Českou filharmonii mezi absolutní světovou elitu. A hlavně chceme pozvat naše fanoušky, aby s orchestrem poprvé zažili neopakovatelnou atmosféru, která filharmoniky provází na zahraničních koncertech,“ uvádí generální ředitel David Mareček.
Obchodní ředitel Michal Medek kampani dodává širší rámec: „Kampaň k rezidenci v Carnegie Hall pojímáme primárně jako brandovou. Jejím hlavním cílem je představit Českou filharmonii nejen jako reprezentanta české hudební kultury v zahraničí, ale také jako moderní a zábavnou instituci se schopností udělat si ze sebe třeba i trochu legraci. Chceme také širší veřejnosti představit našeho šéfdirigenta a hudebního ředitele Semjona Byčkova, který orchestr už mnoho let táhne na světovou špičku. Hlavně chceme ale vzít naše fanoušky poprvé s sebou.“
Medek také prozrazuje zajímavý detail o spotu: „Jádrem kampaně jsou televizní spoty, které jsme točili s panem režisérem Danielem Růžičkou. Hlavní role v něm hrají samotní filharmonici a také pan šéfdirigent Byčkov. A protože půjde z marketingového úhlu pohledu vlastně už o předvánoční čas, inspirovali jsme se jednou slavnou rodinnou komedií, jejíž druhý díl se rovněž odehrává v New Yorku.“
Kampaň zahrnuje kromě televizních spotů i další formáty, jako jsou plakáty, online bannery či audioreklamy. Navíc bude vyslán malý štáb, který bude prostřednictvím sociálních sítí přinášet záznamy z koncertů a zákulisí turné.
Program rezidence v Carnegie Hall bude zahrnovat tři koncerty, na nichž vystoupí světově uznávaní sólisté jako violoncellista Yo-Yo Ma, houslista Gil Shaham a pianista Daniil Trifonov. Kromě České filharmonie se na pódiu objeví také Pražský filharmonický sbor a Pavel Haas Quartet.
Rezidence je považována za výjimečnou poctu, jak potvrzuje i ministr kultury Martin Baxa: „Na světě existují pouze tři orchestry, kterým Carnegie Hall nabídla třídenní rezidenci. Jsou to Berlínští filharmonikové, Vídeňští filharmonikové a naše Česká filharmonie, která se navíc letos stala Orchestrem roku. Carnegie Hall je pro orchestry srovnatelnou metou, jako je pro zpěváky La Scala nebo jsou pro sportovce olympijské hry. Oproti dřívějším letům navíc Česká filharmonie tentokrát ještě rozšiřuje portfolio svých aktivit směrem k edukacím a doprovodným programům. Že se to celé děje právě v Roce české hudby, je významné pro celou Českou republiku.“
Vizitka kampaně
Klient: Česká filharmonie
Account manager: Jakub Kožíšek, Prokop Jelínek
Produkční agentura: AdWood
Obor: Kultura
Režie: Daniel Růžička
Kamera: Štěpán Kučera
Střih: Filip Malásek
Line Producer: Eva Peréz
Motion graphics: Studio Najbrt
Photographer: Saša Dobrovodský
Voiceover: Ondřej Ruml
Hudba: Česká filharmonie a Semjon Byčkov
Protagonisté: Semjon Byčkov, hudebnice a hudebníci České filharmonie
Klíčový vizuál: Studio Najbrt
Mediamix: TV, kinoreklama, online, social, rádio, OOH, print, merch
Nasazení: 1. listopadu – 8. prosince 2024