Zrádci, spot pro švédský a dánský Red Bull a Mikýřova Vědomostní soutěž. To jsou tři aktuální projekty, se kterými je spojeno jméno Markuse Kruga. A zatímco dva z nich jsou pro něj typicky digitální, s detektivní reality show se po letech vrátil do tradičního média. „Jestli má takhle vypadat budoucnost televize, tak mě to láká,“ říká režisér, scenárista a producent v rozhovoru pro MAM 43/2024.
Jak přiznává, jeho velkým strašákem při tvorbě Zrádců pro televizi Prima bylo to, jak dopadne srovnání se zahraničními předlohami. „Bál jsem se, že lidi řeknou, že si zase jen na něco hrajeme,“ vzpomíná. Obavy to byly liché – minimálně z tohoto pohledu jsou ohlasy pozitivní. A to přesto, že z logiky věci ani nemohl disponovat štábem srovnatelným třeba s americkou verzí, která má na jeden díl rozpočet milion dolarů. „Kolik byl náš rozpočet, to je otázka na producenty. Já umím peníze jen utrácet. Zredukovali jsme to na systém ‚máme na to — nemáme na to‘,“ uvádí Krug.
Zatímco na platformě Prima+ jsou Zrádci podle slov šéfa Primy Marka Singera ze začátku října dosud vůbec nejúspěšnějším obsahem, v televizi jejich sledovanost v nedělním prime timu klesla pod 400 tisíc diváků. „Když jsme Zrádce dělali, myslel jsem si, že bychom s nimi mohli dosáhnout podobně virálního efektu, jako jsme to několikrát dokázali na internetu,“ narážel Krug na úspěch některých dílů One Man Show, které dokázaly přetížit servery Seznamu. „Ale zatím tomu tak není a otázkou je, proč,“ dodal.
O tom, jak Markus Krug hodnotí sledovanost Zrádců, proč nemá výčitky z toho, že jím režírované sedmiminutové video pro Red Bull stálo 40 milionů korun, a jak se pokládají koleje před rychlík Mikýřova bizáru, čtěte zde.