Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Když je zákazník váš nejlepší influencer

Mnoho značek se stále více obrací na své zákazníky jako na hlavní tvůrce obsahu. Uživateli generovaný obsah (UGC) se stal nástrojem, který přináší autenticitu a důvěryhodnost. O tématu jsme psali v posledním čísle MAM 41/2024.

Značky jako Plzeňský Prazdroj a Alza využívají UGC jako „nejautentičtější způsob generování obsahu“, jak potvrzuje třeba marketingový manažer Gambrinusu Martin Šimůnek: „Je to velmi jednoduchý, ale především nejautentičtější způsob, který využíváme na sociálních sítích.“

Zajímavým příkladem je i značka Pilsner Urquell, která UGC integrovala do své hokejové kampaně během mistrovství světa. Podle marketingové manažerky Dominiky Drvoštěpové zákazníci zachycovali fotky piva, což značce pomohlo vytvořit blízký vztah s fanoušky.

Reklama
MMcite

UGC je efektivní nejen kvůli autentičnosti, ale také díky své schopnosti zvyšovat konverze. Průzkum společnosti Power Reviews ukázal, že „interakce s UGC může zvýšit konverze až o 100,6 procenta.“ Eva Stejskalová z Kofoly k tomu dodává: „Nejlepší UGC je přirozený, není motivován odměnou, ale vychází z lidí, kteří se chtějí sami spojit se značkou.“

A co když je obsah negativní? Podle Evy Čejkové, výkonné ředitelky platformy Testuj.to, i negativní hodnocení může být cenné: „Neznám značku, která by neřešila jedinou reklamaci nebo negativní komentář. Právě o realitu u UGC jde.“ Reakce na negativní zpětnou vazbu je příležitostí pro zlepšení a posílení vztahů se zákazníky. Jaké další výhody UGC přináší a jakým způsobem ho měřit se dočtete pouze zde.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)