Největší český e-shop po letech výrazně proměňuje svou komunikaci. Ve vánoční kampani ke svému slavnému maskotovi Alzákovi přidává CGI rodinu.
Rozhodnutí přidat k Alzákovi další CGI postavy vychází podle Alzy z dlouhodobého vývoje komunikace, má být bližší zákazníkům a autentičtější. „Alzák vystupoval v minulosti v různých rolích, včetně pozice zákazníka, která pro něho není úplně ideální. Proto jsme se rozhodli, že se Alzák bude soustředit na svou hlavní roli – parťáka, průvodce, rádce, pomocníka a občas i prodejce,“ říká pro MAM šéfka marketingu značky Petra Sadílková a dodává: „Tím také vznikla potřeba postav reálných zákazníků, které nyní zastupuje naše rodina.“
Úspěšný maskot bude mít dál v komunikaci značky své nezastupitelné místo, zůstává například hlavním hrdinou taktických spotů. Rodina pak představuje zákazníky v běžných životních situacích, ve kterých jim Alzák dělá nakupování rychlé a pohodlné.
Nový koncept komunikace vznikl in-house. Na produkci se podílela společnost Armada Films s 3D studiem RUR, které vytvořilo CGI animace. Tvorba trvala několik měsíců. „Největší výzvou bylo nastavení míry stylizace, dostatečné věrohodnosti v projevovaných emocí, ale také celkové nastavení vizuální podoby, na kterou máme poměrně vysoké nároky a očekávání,“ dodává Sadílková.
Dlouhodobá marketingová strategie tak dostává další rozměr. Rodina má rozšířit brandový ekosystém. „Rodina hraje klíčovou roli v evoluci našeho konceptu a jeho prostřednictvím posouváme vnímání značky Alza blíže k našim zákazníkům. Alzák zůstává průvodcem a pomocníkem, zatímco rodina nám pomáhá představit zákazníkům, jak naše služby, jako jsou například ‚Do půlnoci objednáš, ráno v AlzaBoxu máš‘ nebo ,AlzaPlus+‘, usnadňují každodenní život a jaké přináší výhody,“ uvádí brand stratég Alzy Marek Říha pro MAM, a doplňuje: „S pomocí rodiny chceme zvýšit emocionální propojení zákazníků s naší značkou. Nabízí příběhy a životní situace, ve kterých se mohou zákazníci poznat.“ I proto byl design postav a prostředí vytvořen tak, aby odrážel běžné domácnosti.
Členové rodiny se budou objevovat i po úvodní vánoční kampani. Každý z nich může mít různé zájmy a tím pádem i různé nákupní potřeby od elektroniky, IT technologií a her přes zahradu a hobby až po parfémy, kosmetiku či léky. „Rodina je univerzálním prvkem naší komunikace, a proto ji plánujeme využít i mimo vánoční období, například pro kampaně jako ,back to school‘,“ říká Sadílková. Vedle tradičních mediálních kanálů se CGI rodina objeví i na webu nebo v mobilní aplikaci Alzy.
Jedním z klíčových rozhodnutí bylo zvolit CGI místo hraných spotů. Podle Marka Říhy přináší CGI větší flexibilitu a zároveň větší potenciál na vybudování „brand assetu“, který je značka schopna vlastnit, navíc jako bonus dlouhodobou konzistenci postav i scén. „CGI pro nás konkrétně znamená možnost rychlejších úprav a agilitu při samotné produkci a hlavně postprodukci, která se nám historicky osvědčila u původního 3D konceptu,“ říká Říha.
Rodina se bude také postupně vyvíjet, aby odrážela měnící se potřeby a preference zákazníků. „Jako příklad mohu uvést dceru, která je v pubertálním věku, a to sebou přináší celou řadu projevů v chování, které si asi všichni dovedeme představit a máme pro ně pochopení. Nechme se překvapit, co nám příběhy přinesou,“ uzavírá Říha.