Sportovní značka Asics najala v kampani od agentury Golin do boje za duševní zdraví zaměstnanců silnou váhu v podobě Briana Coxe. Hvězda seriálu Boj o moc vyzývá k pohybu.
Chvíli to vypadá, že si Brian Cox zopakoval roli Logana Roye, děsivého mediálního magnáta ze seriálu Boj o moc. „Ahoj pracanti. Další dlouhý den v práci? Šéf je na vás zlej? No jéje… Sklapněte a poslouchejte! Mám důležitou zprávu,“ vykřikuje Cox v novém spotu společnosti Asics. „Ukázalo se, že největším zabijákem v kanclu nejsem já, ale tohle,“ bouchá pěstí do pracovního stolu. Právě sezení za stolem totiž podle studie Asics zvyšuje úroveň stresu – po čtyřech hodinách o 18 procent.
Šéfové podle Coxova komentáře u stolu drží lidi osm až deset hodin denně, a zaměstnanci tak vyměňují své duševní zdraví za „Wellness Wednesday“ nebo ovoce zdarma. „S*át na ovoce! Proberte se, říkám vám pravdu! Je to past! Zvedněte se od stolu, běhejte, skákejte, bruslete,“ vyzývá k pohybu. Podle nového experimentu „Desk Break“ totiž jen 15 minut pohybu pomáhá zlepšit duševní pohodu o 22,5 procenta.
„Zahrál jsem si spoustu zastrašujících postav, ale kdo by byl řekl, že ještě děsivější může být stůl? Je skvělé, že se s tím Asics snaží něco udělat a podporuje duševní zdraví lidí prostřednictvím pohybu,“ prohlásil ke své roli v kampani Brian Cox.
Kampaň, kterou pro sportovní značku připravila agentura Golin, vychází z výsledků studie State of Mind, které se globálně účastnilo 26 tisíc lidí. Doplňuje ji zmíněný experiment, který pro Asics dozoroval Brandon Stubbs z londýnské King’s College. Podle něj denní „pauza od stolu“ jen během jednoho týdne snížila úroveň stresu o 14,7 procenta, zvýšila produktivitu o 33,2 procenta a zlepšila soustředění o 28,6 procenta.
Účastníci experimentu také uvedli, že se cítili o třetinu uvolněnější a o 28,6 procenta klidnější. Přes 79 procent účastníků pak uvedlo, že by byli svému zaměstnavateli věrnější, kdyby umožňoval pravidelné přestávky na pohyb.
Součástí 360stupňové kampaně je vedle spotu i venkovní reklama, aktivity na sociálních sítích i ve spolupráci s influencery. Asics také vytvořila doložku pro pracovní smlouvy, která zaručuje 15 minut na pohyb denně. Už ji zavedla pro své zaměstnance a vyzývá k tomu další podniky.
„Zamilovali jsme si nápad, s nímž se sportovní značka nezvykle vydává do boje s kancelářskou kulturou. Od toho, že nejstrašidelnějšího šéfa na světe oblékne do šortek, až ke změnám pracovních smluv, s čímž pomáhá přinést opravdovou změnu,“ doplňuje Al Wood, kreativní ředitel agentury Golin.
Značka se kampaní snaží k pohybu inspirovat co nejvíce lidí do 10. října, což je Světový den duševního zdraví. Vyzývá zaměstnance, aby na sociálních sítích sdíleli obrázky svých „opuštěných“ pracovních stolů s hashtagem #DeskBreak, za každou sdílenou fotografii chce pak přispět neziskovým organizacím věnujícím se duševnímu zdraví.
„S blížícím se Světovým dnem duševního zdraví jsme chtěli přinést silné sdělení, které lidi inspiruje, aby se hýbali pro svoji mysl. Hodiny strávené za pracovním stolem na ni totiž mají opravdu strašidelný dopad,“ prohlásil Gary Raucher, výkonný viceprezident pro region EMEA ve společnosti Asics, což je zkratka latinského „Anima Sana in Corpore Sano“ neboli „ve zdravém těle zdravý duch“.