Reklama
Megaboard

T-Mobile v kampani představuje Desatero adaptované na aktuální problémy digitálního světa

T-Mobile v Česku spouští kampaň Digitální desatero, zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, online násilí a digitální gramotnost. Jedním z partnerů je Charita Česká republika, se kterou T-Mobile spolupracuje už 20 let. Kreativu a produkci zajistila agentura katz83.

Komunikační linku kampaně tvoří Digitální desatero, tedy přikázání přenesená do světa moderních technologií, zejména pak sociálních sítí. Staví na myšlence, že Desatero představuje morální zásady, kterými se lidé většinově řídí nehledě na víru nebo vyznání. T-Mobile s nadsázkou převádí jejich uplatnění z běžného života do světa digitálního. Z pozice digitálního leadera uživatelům nabízí rady a zásady chování v kyberprostoru, zejména s ohledem na problematiku digitální gramotnosti, kybernetické bezpečnosti nebo šikany na internetu, tak aby mohli trávit čas bezpečně v online prostoru #MeziSvými.

„V Digitálním desateru akcentujeme zásady respektujícího a slušného chování, které v sobě máme zakořeněné a které se nemění, jen nyní přichází potřeba rozšiřovat jejich působiště. Vkládáme je tedy do digitálního prostředí a kampaní se nebojíme identifikovat nejčastější hrozby v online světě, pojmenovat je a přinést návody na jejich prevenci.” vysvětluje za katz83 leader projektu Ondřej Samek.

Digitální desatero tak přichází s doporučeními modifikující přikázání do řeči kybersvěta, k čemuž napomáhají videa na sociální sítě jako hlavní nosič kampaně. Upozorňuje na nejčastější typy hrozeb ve virtuálním světě, od „phishingu“ přes internetové predátory až po kyberšikanu. Jednotlivá přikázání pak dostávají konkrétní podobu, jako například:

Nepožádáš hesla bližního svého

Heslo a přihlašovací údaje jsou soukromou věcí a nikdy je nikomu nedávejte. Ani je po nikom nechtějte. Hesla se neposílají emailem, v chatu a ani se nesdělují během telefonního hovoru. Mít bezpečné heslo znamená bezpečí v online prostředí.

Nesesmilníš nevyžádaným sextingem

Respektujte soukromí a hranice ostatních lidí online, zejména pokud jde o intimní komunikaci a sdílení obsahu. Posílání nebo žádání o sexuálně explicitní fotografie, zprávy nebo videa bez předchozího souhlasu je nevhodné a může být považováno za napadení soukromí či obtěžování.

Nevydáš křivé svědectví formou fake news

Šíření falešných zpráv, dezinformací a hoaxů může mít vážné důsledky pro společnost včetně rozšíření paniky, šíření nenávisti a poškození pověsti lidí nebo organizací. Ověřujte si informace před jejich sdílením a vyhýbejte se tak šíření nepodložených zpráv.

Kampaň vznikla na podporu celoročních oslav desetiletého výročí projektu Digitální akademie T-Mobile a 20. výročí spolupráce mezi T-Mobile a Charitou České republiky a Českou biskupskou konferencí. Mobilní operátor se v rámci svých edukačních a vzdělávacích aktivit podílí na řešení problémů souvisejících s digitalizací, kterým mimo jiné čelí i řada neziskových i církevních organizací. Zároveň kampaň ctí myšlenku marketingové strategie #MeziSvými, v níž T-Mobile staví především na propojování rodin, přátel i komunit a vzájemného sdílení hodnot.

„Na naši dvacetiletou spolupráci s Českou biskupskou konferencí a Charitou Česká republika jsme velmi hrdí nejen z pohledu spolupráce samotné, ale také z pohledu vzájemného partnerství v oblasti společenské odpovědnosti. Významnou oblastí spolupráce je také partnerství v oblasti digitalizace neziskového segmentu. Neziskové a církevní organizace jsou vystavené novým nárokům a výzvám souvisejícím právě s digitalizací, a to je něco, s čím jim umíme pomoci,“ doplňuje Boris Kučera, Manažer neziskového a zdravotnického segmentu v T-Mobile.

Kompletní spoty jsou k dispozici na Youtube kanále T-Mobile CZ.

Vizitka kampaně Digitální desatero

Kreativní agentura: katz83

Produkční agentura: Hotshots

Značka: T-Mobile Czech Republic

Klient: T-Mobile Czech Republic

Mediamix: LinkedIn, Instagram, X a Youtube

Nasazení: květen a červen 2024

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále