Reklama
Reklama
Reklamní banner Acomware

DDB Prague je agenturou večera ADC Awards

Už 31. ročník ADC Czech Creative Awards zná vítěze. DDB Prague získala Grand Prix i titul agentury večera. Dařilo se též OAK a McCann Prague. Zlatý ohníček má Dora Pružincová.

Celkem 70 projektů ze 120 prací na shortlistu, kam se probojovaly z celkem 274 přihlášek, bylo oceněno v letošním ročníku soutěže ADC Czech Creative Awards, kterou pořádá tuzemský Art Directors Club.

Historický první ocenění Agentura večera obdržela během slavnostního předávání v prostorách Archa+ agentura DDB Prague. Ta získala největší počet bodů v hodnocení soutěže (celkem 620). Stejně tak si domů odnáší i Grand Prix za práci Fofrtaška 2,0 pro Kaufland. Kampaň získala též další tři zlaté a jednu stříbrnou trofej, ty tak přidala k oceněním jako je bronzový lev z loňských Cannes Lions.

„Chtěli jsme oslavovat odvážné nápady, které mají dopad na byznys. Tato idea inovativním způsobem zapojila velmi specifické publikum a přinesla obchodní výsledky,“ ocenil mimo jiné projekt Catalin Dobre, prezident Advertising Jury, Co-CEO a CCO McCann Worldgroup Romania a regionální kreativní ředitel McCannCEE

Nejúspěšnější agenturou z pohledu počtu proměněných nominací je agentura OAK (540 bodů), která všech svých deset nominací přetavila v cenné kovy. Tím si zajistila druhé místo v žebříčku nejoceňovanějších agentur.

Deset trofejí získala také agentura McCann Prague (530 bodů), což ji dopomohlo k třetímu místu v celkovém hodnocení. Vedle toho si McCann připisuje ještě jeden velký úspěch — s prací „System Sho(p)k“ a díky odvážnému přístupu Všeobecné zdravotní pojišťovny dopomohla agentura VZP k zisku ocenění Klient roku.

„Letošní ročník hodnotíme jako úspěšný nejen z hlediska počtu přihlášek, ale také proto, že se nám podařilo dát dohromady skvělou porotu plnou osobností s přesahem mimo reklamu. S velkým potěšením jsme také pozorovali nárůst zájmu o letos poprvé samostatnou kategorii Design,“ uvádí předseda ADC Miky Karas a doplňuje: „A jakou ‚message‘ vysílají do našeho oboru letošní vítězné práce? Že kreativita přináší ‚impact‘. A že skvělá práce je vždy společným dílem agentury a odvážného klienta.“

ADC také udělilo speciální oborové ocenění Zlatý ohníček za výjimečný kreativní přínos v komerční komunikaci. Novým držitelem Zlatého ohníčku se stala Dora Pružincová. O vítězi rozhoduje hlasování členů ADC.

Letošní ceremoniál ADC Czech Creative Awards proběhl i díky podpoře partnerů: Pilsner Urquell, Shutterstock, Procoma, Momentum, McCann, Marketing & Media, Liftago, Smilebox, Cocoon a Jagermeister.

Na webu adcawards.cz jsou v soutěžní galerii zveřejněny kompletní výsledky 31. ročníku soutěže. Níže se můžete podívat na zlatem oceněné práce.

Co je to za mámu od OAK a Bistro Films pro Paměť národa

Zlata za dlouhý film, kameru a zvukový design získala kampaň věnovaná odvážným ženám, které bojovaly proti komunistickému režimu.

System Sho(p)k od McCann Prague pro VZP

Projektu, který získal zlato v kategoriích taktické kampaně i za digitál a interaktivitu, se podařilo vyvolat diskuzi o nákladech na zdravotní péči a prevenci.

Adikts, Binge watchingem k prevenci od McCann Prague pro Českou asociaci pojišťoven

Široká edukativní kampaň Zkratky varující před drogami jako cestou „instantních“ řešení stavěla mimo jiné na televizním seriálu Adikts Adama Sedláka. Odnesl si zlato za kameru a casting.

Bohém od Flo pro Heineken ČR

Zlato za středně dlouhý reklamní film si odnesl tandem dvou spotů představující prémiový ležák Bohém.

Odpádluj od rodičů od VML pro Český svaz rychlostní kanoistiky

Také náborový spot pro Český svaz rychlostní kanoistiky si získal zlato za středně dlouhý reklamní film do stopáže jedné minuty.

#silnější sám před sebou od VML, OAK a Creative Embassy pro Českou spořitelnu

Porota ADC ocenila zlatem za režii spot vytvořený pod taktovkou Jana Švejkara, v němž Česká spořitelna podporuje sebevědomí a boj s vnitřními sabotéry.

Nejžhavější spolupráce roku 2023 — Řekl někdo HipOpera od Universal Production Partners pro Just Eat

Zlato za nejlepší speciální efekty a CGI získal spot rozvážkové služby JustEat, v níž se objevují zpěvačky Latto a Christina Aguilera. Video bylo kvůli jejich vytížení točeno na zeleném plátně s pomocí českého studia UPP.

https://www.youtube.com/watch?v=gpcU0duWPas

Pilsner Gown od Imminent pro Asahi CE & Europe Services

Pilsner Urquell vynikl mezi partnery KVIFF tím, že i přes přísná pravidla pronikl na červený koberec. Aňa Geislerová na něj vešla v šatech z látky z plzeňského ležáku díky studiu Imminent spolu s návrhářem Jakubem Polankou a firmou Nanollose.

Kolóra od kreativního týmu prezidenta Petra Pavla pro Prezidenta České republiky

Zlato za tiskový design získal projekt prezidentských známek, které Petr Pavel původně nechtěl. Když k jejich vytvoření svolil, chtěl být sám upozaděn, a tak vznikl koncept barev odkazujících s vtipem na společné národní vědomí.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)