V pražském hotelu Stages si slavnostně převzali trofeje vítězové dalšího ročníku soutěže Mluvčí roku, kterou vyhlašuje oborová organizace PR Klub.
Oborová organizace PR Klub vyhlásila výsledky soutěže Mluvčí roku 2023. Během slavnostního galavečera, který hostil pražský Stages Hotel, si trofeje odnesli vítězové tří kategorií. Nejlepším mluvčím soukromého sektoru se stal Václav Sochor, šéf korporátní komunikace společnosti Tipsport. Ocenění Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru získal Aleš Cimbala, tiskový mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze. Titul PR tým roku převzali zástupci Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska.
„Komunikace má obrovský vliv na reputaci institucí a firem. Ocenění Mluvčí roku získávají profesionálové v oboru, kteří odvádějí opravdu špičkovou práci nejen z pohledu každodenní taktiky, ale především dlouhodobé strategie. Tito odborníci navíc velice dobře rozumějí médiím a spolupracují s nimi v synergii,“ zdůraznil Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Letošní vítězové vzešli z celkového počtu 248 nominací od novinářů a expertů v oboru komunikace a PR. A o pořadí rozhodla porota složená ze zkušených novinářů významných médií a odborníků na komunikaci.
Kdo vedle vítězů ještě uspěl v jednotlivých oblastech a probojoval se ze shortlistů na přední příčky?
V kategorii Nejlepší mluvčí soukromého sektoru letos stříbrnou příčku získal Zdeněk Kovář, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje. Bronz si odnesla Klára Divíšková, tisková mluvčí Letiště Praha.
V kategorii Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru si trofej za druhé místo odnesl Jakub Ghanem, tiskový mluvčí Městské policie Brno. Třetí příčku obsadil Radek Šalša, manažer PR a marketingu České bankovní asociace.
V případě ocenění pro PR tým roku patří stříbrná trofej komunikačnímu týmu neziskové organizace Člověk v tísni a třetí příčku obsadil již zaniklý volební tým prezidenta Petra Pavla.
„O vítězích rozhodlo 22 odborníků, z nichž polovina zasedá v porotě pravidelně. To umožňuje sledovat a porovnávat přístup a výsledky práce špičkových komunikátorů v průběhu času,“ doplnila Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.