Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nápad je víc než technologie, zaznělo od kreativců na Foru Media

© MAM

Jasný postoj kreativců vůči umělé inteligenci, utajovaný host, zkušenosti s hromadnou šikanou na sítích i vystoupení velvyslance, který tu už není novej, ale rozhodně zůstává oblíbenej. I takové bylo nabité odpoledne na letošní konferenci Forum Media.

Program na MAM Stage začal aplausem. Na pódiu přivítal Andreje Ťukavkina, výkonného globálního kreativního ředitele milánské agentury Le Pub, který patří ke světovým špičkám oboru. „Já přitom rozhodně nejsem adman, stále se cítím jako vetřelec,“ pozdravil publikum původně programátor, který stojí za úspěšnými kampaněmi pro Heineken, jako je Closer, PC s integrovanou ledničkou na pivo nebo Boring Phone. „Technologie jsou všude a vycházet z nich je mnohem jednodušší a zábavnější než hledat něco vyššího, vznešenějšího,“ šťouchl si do kreativ postavených na inovacích nebo účelu.

Alex Strimbeanu

Na scéně ho vystřídal Alex Strimbeanu, kreativní ředitel slovenské agentury Jandl. „Já jsem naopak ad geek a zcela netechnický typ. Proto budu mluvit o AI,“ pravil s úsměvem. Možná i proto se jeho prezentace jmenovala F*uck AI („To mělo být mé téma,“ podpořil ho Ťukavkin). Založena byla na několikanásobném ukazování prostředníku umělé inteligenci a obhajobě lidské kreativity. „Nápad bude vždycky důležitější než technologie,“ zdůraznil.

Reklama
ČEZ

O tom, že to kreativci nemají jednoduché ani u klientů, kteří se často brání kreativě, mluvili Miky Karas, předseda ADC, a Roman Biath z agentury Zaraguza. „Říkají nám, že si nemůžou dovolit, že jsou korporace, tradiční značka, která není sexy. No a pak je tu VZP, která je vše z toho a kreativitu umí využít skvěle,“ pravil Biath.

Novinkou v programu Forum Media byla Sh*tstorm sessions, během které se filozofka Tereza Matějčková, architekt Jaroslav Wertig a režisér Michael Čech podělili o své dojmy, pocity a reakce v situacích, kdy se nečekaně stali terčem útoků a agrese na sociálních sítích. „Já tedy sociální sítě nemám, takže jsem nevěděl, že se něco děje a zjistil jsem to, až když mi začala chodit záplava SMS,“ vzpomněl Čech na dění poté, co vyhnal z pódia Českého lva režisérku Dariu Kashcheevu. Když se Tereza Matějčková při posledních prezidentských volbách vyjádřila smířlivě na adresu Miloše Zemana, její sítě zcela explodovaly. „Shitstormy mají svou dynamiku. Nejdříve se řeší výrok, pak i samotný autor a začne to být velmi osobní. Byla do toho zatažena celá moje rodina. Ve finále jsou lidé na vás naštvaní, že jste ten shitstorm vůbec rozpoutala a získávám díky němu nezaslouženou pozornost. Vlastně tak vzniká shitstorm na shitstorm,“ popsala.

Zprava Michael Čech, Tereza Matějčková a Jaroslav Wertig.

Program čítající přes 65 spíkrů měl až do samotného zahájení Fora Média jednu záhadnou položku. Nebyla náhoda – jméno estonského novináře Martina Laineho bylo utajeno z bezpečnostních důvodů. Vzhledem k tomu, že na serveru Delfi rozkryl tajné aktivity ruské PR agentury pracující pro Kreml mohl být shitstorm ještě mírnější formou reakce. „Probíhá kontinuální válka mezi pravdou a lží, kdy lží je nekonečné množství. Žijeme v době postfaktické, kde emoce jsou důležitější než pravda a kdo lépe by o tom měl něco vědět než Rusové,“ zahájil vystoupení, ve kterém popsal detaily uniklých dokumentů, které ukázaly, co přesně Rusko v informační válce dělá. Ať už jde o Ukrajinu, USA, volby do Evropského parlamentu nebo využívání téměř tří tisíc „užitečných idiotů“. „Dezinformace jsou v Rusku byznys. Právě díky tomu existují tak detailní čísla,“ vysvětlil Laine.

Matt Field

Kdo si počkal na samotný závěr konference, rozhodně nelitoval. Ba naopak – vystoupení britského velvyslance v Česku Matta Fielda bylo právem vrcholem celého programu. „Proč jsem já i všichni ostatní velvyslanci na Instagramu? To nemáme na práci důležitější věci? Diplomacie se mění a komunikace nejen v tradičních médiích, ale i na těch nových je esenciální součástí našeho vybavení. Komunikace byla vždy naší prací, my jsme ti původní influenceři,“ pronesl během své poutavé přednášky a zmínil zásadní hodnoty, kterými se řídí jeho vystupování na sítích: zapojení, autentičnost a účel. Že všechny tři vtiskl i do svého vystoupení, potvrdil bouřlivý potlesk.

Rozhovor s Mattem Fieldem i obsáhlou reportáž z Fora Media najdete už v pondělním vydání MAM.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)