Jan Romportl je předsedou poradního sboru České asociace umělé inteligence

Někdejší šéf AI centra O2, Jan Romportl, stojí v čele poradního sboru ČAUI, která chce podpořit rozvoj umělé inteligence v ČR.

Jan Romportl se stal předsedou poradního sboru České asociace umělé inteligence (ČAUI), která byla založena v loňském roce s cílem podpořit rozvoj AI v Česku. Sbor se bude věnovat etice, osvětě či propojení s průmyslovými a akademickými institucemi. Cílem je zvyšovat povědomí o důležitosti AI v budoucnosti.

Výzkumu umělé inteligence se Jan Romportl věnuje více než 20 let jako expert, konzultant, podnikatel i manažer. Mezi lety 2019 a 2022 například vedl AI centrum operátora O2. Od ledna loňského roku je spoluzakladatelem a CEO projektu Elin.ai, „kognitivního antiviru“ bojujícímu proti stresu z online prostředí. Byl též zakladatelem a ředitelem společnosti Dataclair.ai, centrem excelence pro AI v rámci skupiny PPF.

Umělá inteligence bude podle něj součástí řešení většiny problémů, kterým lidstvo čelí. „Jako západní společnost potřebujeme efektivně a rychle integrovat AI do všech ekonomicky relevantních oblastí. To přináší ale také rizika zneužití AI,“ uvedl Jan Romportl.

Vedle něj tvoří poradní sbor spoluzakladatel healthtech startupu Carebot Matěj Misař, akademik z Filozofické fakulty Západočeské univerzity v Plzni specializující se na filozofii a dějiny vědy Radek Schuster a odborník na digitální technologie a lidské zdroje Josef Kadlec.

Česká asociace umělé inteligence je s více než 90 korporátními členy největší českou iniciativou podporující rozvoj a vzdělávání v oblasti umělé inteligence na území ČR. V roce 2024 realizuje více než 50 akcí od bezplatných webinářů pro širokou veřejnost přes specializované workshopy až po oborové konference.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk