Asociace public relations (APRA) udělila první trofej 20. ročníku soutěže Česká cena za PR – Lemur. Za Osobnost roku vybrala Marka Dvořáka.
Nominace na ocenění vzešly od seniorních odborníků na komunikaci z řad porotců České ceny za PR. Výkonná rada APRA následně z navržených kandidátů vybrala jako letošního vítěze lékaře Marka Dvořáka.
„V posledním kole jsme vybírali ze šesti kandidátů. Je příznačné, že řada z nich svou komunikaci opírá především o sociální sítě. Na vítězi nakonec panovala všeobecná shoda,“ uvádí předseda výkonné rady APRA Radek Maršík a dodává: „Marek Dvořák dělá společensky nesmírně prospěšnou věc a navíc dokáže skvěle využít sociální sítě k popularizaci důležitých témat.“
Marek Dvořák, záchranář, lékař urgentní medicíny a popularizátor první pomoci, aktivně vzdělává veřejnost prostřednictvím sociálních sítí, knih a veřejných vystoupení. Sdílí zkušenosti ze své praxe záchranáře a přibližuje realitu práce zdravotnických záchranných služeb.
„Nemohu říci, že bych postupoval podle nějakého plánu s jasným záměrem. Jen prostě sdílím zážitky z práce, kterou jsem si vybral už jako školák a která mě nesmírně baví. Věřím tomu, že schopnost strhnout publikum má každý profesionál, který referuje o své práci s opravdovým zápalem. Bez ohledu na obor,“ říká Marek Dvořák, o jehož cestě k influencerství si můžete přečíst ve vydání časopisu MAM 23/2025, které vyjde v pondělí 9. června.
Ocenění Osobnost roku uděluje APRA v rámci soutěže Česká cena za PR již podruhé. Historicky první ocenění získal v loňském roce Martin Ondráček za svůj projekt Dárek pro Putina, ve kterém na podporu Ukrajiny vybral miliardu korun.