Marek Singer střídá v čele Asociace komerčních televizí Kláru Brachtlovou

© AKTV

Osmý rok svého fungování na jaře završila Asociace komerčních televizí (AKTV), která sdružuje televizní skupiny Nova, Prima a Óčko. Výročí asociace je tradičně také spojeno se změnou v prezidentské funkci.

Dosavadní prezidentku Kláru Brachtlovou, „interim deputy CEO & chief external affairs“ mediální skupiny CME, po dvou letech opět střídá Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.

„Mé dvouleté působení v prezidentské roli AKTV bylo spojeno s celou řadou významných témat. Za stěžejní považuji transformaci Fondu kinematografie na Fond audiovize a také novelu o financování médií veřejné služby. Významné úspěchy jsme také oslavili v boji proti internetovému pirátství, což je stále jedna z našich hlavních priorit,“ říká Klára Brachtlová.

V uplynulém roce uzavřela AKTV dohody s dalšími internetovými úložišti – eDisk, Sledujte.to, Webshare.cz, Přehraj.to a Datoid.cz, které se tak zařadily po bok Hellshare, Hellspy a Fastshare, se kterými byly dohody uzavřeny již dříve.

Pro zvyšování povědomí o nelegálnosti sdílení autorsky chráněného obsahu provozuje AKTV na svých webových stránkách specializovanou sekci věnovanou copyrightu. Zájemci zde najdou informace o legální a nelegální konzumaci obsahu, slovníček pojmů či nejnovější zprávy z oblasti autorských práv.

„AKTV má pro nadcházející období velké plány a brzy oznámíme jeden z našich velkých letošních projektů,“ říká Marek Singer, prezident AKTV.

„V rámci připravované legislativy pak bude naší prioritou adaptační zákon k Evropskému aktu o svobodě sdělovacích prostředků, ale třeba také Zákon o digitální ekonomice, kde bychom rádi viděli pozměňovací návrh posilující pozici nositelů autorských práv v případě nelegálního sdílení jejich chráněného obsahu,“ dodává.

Také v uplynulém roce AKTV rozvíjela aktivity zaměřené na podporu televize jako efektivního reklamního média. Na webu ScreenVoice pravidelně publikuje novinky, výzkumné studie a trendy ze světa televizní reklamy jak z českého prostředí, tak i ze zahraničí.  

Čtenáři na webu získají informace o efektivitě reklamy, kreativních kampaních nebo si mohou přečíst řadu původních textů na různá atraktivní témata. Speciálně k letošnímu výročí vzniká série článků o reklamních soubojích velkých značek.

Díky exkluzivní spolupráci s mediální agenturou GroupM a jejím výzkumným projektem mPanel průběžně vzniká pro web ScreenVoice série článků, které odhalují skryté souvislosti spojené se sledováním televize.

U příležitosti Světového dne televize 21. listopadu pak AKTV připravila celodenní program pro své obchodní partnery, který vyvrcholil zábavnou kulinářskou show Pekelná telka, jejímž průvodcem byl šéfkuchař Radek Kašpárek, kterému zdatně sekundoval moderátor Ondřej Sokol.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC