Vybudoval jeden z největších e-shopů s dětskými potřebami Feedo, teď Matúši Karaffovi po dvaceti letech předává vodítko Spokojeného psa jeho zakladatelka Soňa Fialková.
Spokojeného psa založila v roce 2005 Soňa Fialková. Původně malý rodinný podnik dovedla až na pozici předního e-shopu na trhu s chovatelskými potřebami. Dosahuje obratu téměř 650 milionů korun, provozuje vlastní dovážkovou službu Rychlý pes a pro své zákazníky doposud otevřel tři kamenné prodejny.
Soňa Fialková se po 20 letech v čele firmy rozhodla odejít a věnovat se novým aktivitám. Po pečlivém hledání zvolila do vedení firmy neméně zkušeného a úspěšného podnikatele Matúše Karaffu.
„Matúš byl pro nás jasná volba. Sám si prošel budováním velkého e-shopu a jeho řízením. Mohl tak převzít vedení společnosti, aniž by se musel učit klíčovým dovednostem. Navíc jsme kdysi krátce spolupracovali a tušila jsem, že si lidsky sedne s firemní kulturou, respektive s týmem Spokojeného Psa,“ uvedla Fialková.
Matúš Karaffa má v oblasti e-commerce více než 15 let zkušeností. Stojí za jedním z největších e-shopů s dětskými potřebami Feedo, který vybudoval od první objednávky. Pod jeho vedením se společnost transformovala z „garážového start-upu“ o jednom člověku na firmu s obratem 650 milionů korun, expandovala do Polska a na Slovensko a následně se stala součástí německé skupiny Windeln.de. Stojí také za menšími projekty, jako je peevo.cz nebo chytrazed.cz.
„Nabídka mi přišla v pravý čas a nešla odmítnout. Spokojený pes je stabilní, rozjetá a dobře fungující firma. Předání tak bylo téměř bezbolestné a těším se, kam můžeme Spokojeného psa dál posouvat,“ říká ke své nové pozici nastupující CEO Matúš Karaffa.
„Myslím, že mou výhodou je to, že jsem si prošel opravdu všemi fázemi e-commerce a díky tomu rozumím, jak se firma rozvíjí a mění se s tím i její potřeby. Věřím, že majitele Spokojeného psa oslovil také můj drive firmu rozvíjet, nebát se zkoušet nové věci a zároveň za ni nést zodpovědnost,“ dodává Karaffa.
Firma chce pod novým vedením dále pokračovat v růstu, rozšiřovat služby pro zákazníky i vlastní produktové portfolio.
„Mým cílem je firmu posunout dál. Už teď pro zákazníky chystáme například rozšíření sítě kamenných prodejen, chceme posílit naši pozici na Slovensku a nebráníme se ani potenciální geografické expanzi. Optikou čísel bych rád v nejbližších letech postupně dosáhl obratu jedné miliardy korun,“ přibližuje plány nový CEO Spokojeného psa s tím, že se chce dál řídit se heslem „pejskaři pejskařům“.