Haze a Applifting vytvořily pro Nadaci České spořitelny Skoalu, ambiciózní projekt finančního vzdělávání

Skoala, revoluční vzdělávací platforma, učí děti finanční gramotnosti zábavnou a interaktivní formou. Vytvořili ji odborníci z agentury Haze a vývojáři Appliftingu ve spolupráci s Nadací České spořitelny.

Podpora finančního vzdělávání a rozvoj kompetencí mladé generace patří mezi hlavní cíle Nadace České spořitelny. Jak ale děti učit tak, aby problematice rozuměly a učení je bavilo, a zároveň to bylo snadno použitelné i pro učitele?

Odpovědí je nová platforma Skoala z dílny inovativní agentury Haze a vývojářské společnosti Applifting. S její pomocí se mohou děti učit hospodařit s penězi, chápat jejich hodnotu a zvládat základní finanční operace, včetně reklamací nebo sestavování rozpočtu.

Zásadním přínosem platformy je inovativní přístup ke vzdělávání skrze digitalizaci a gamifikaci. Klíčovými benefity Skoaly jsou jednoduchost, nápomocnost učitelům a enormně krátký čas na přípravu. Platforma obsahuje přes 100 digitálně zpracovaných metodických materiálů, desítky vzdělávacích her a poutavých infografik.

Autory gamifikace a významné části vzdělávacího obsahu jsou Jakub Hussar a Milan Mach z agentury Haze, která stojí za výrobou obsahu platformy. Autorem vizuální identity a spoluautorem konceptu digitální výuky je Daniel Špaček, stojící za úspěchem dětského kanálu České televize ČT :D. České vývojářské studio Applifting stojí za kompletním technologickým řešením platformy.

Inovativní agentura Haze působí na českém trhu sedmým rokem a zaměřuje se na nové formáty v marketingu, gamifikaci a edukaci. Mezi její klienty patří mimo jiné i Lego, Asahi, THQ Nordic a všemožné technologické startupy.

„Cílem Nadace České spořitelny je podpora finančního vzdělávání a rozvoj kompetencí mladé generace. Hledali jsme způsob, jak dětem přiblížit finanční gramotnost tak, aby jim dávala smysl a zároveň byla snadno použitelná pro učitele. Agentura Haze a společnost Applifting nám pomohly vytvořit platformu, která propojuje interaktivní výuku s reálnými situacemi a umožňuje školám pracovat s finančními tématy přístupnou a srozumitelnou formou,“ komentuje David Hubáček, vedoucí týmu Skoala Nadace České spořitelny.

„Díky Skoale jsme de facto vytvořili nový a univerzální standard digitálního vzdělávání. Gamifikace v kombinaci s moderní formou prezentace látky enormně usnadňuje přípravu na výuku a též zaručuje, že děti atraktivně podávaný obsah vstřebají. Díky této platformě může finanční gramotnost vyučovat prakticky kdokoli,“ doplňuje Jakub Hussar, zakladatel a kreativní ředitel Haze.

„Je to projekt, který přesně odpovídá vizi a směřování, se kterým jsme Applifting zakládali, tedy vzdělávat a pomoci zlepšit každodenní životy lidí. Vytvořením platformy pro nás projekt nekončí, naopak její spuštění považujeme za začátek dlouhodobé spolupráce,“ dodává Vratislav Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist