ADVERTORIAL Lidé budou chtít prožívat silnější emoce. Obchody se musí změnit, aby je přitáhly, zlepšit přehlednost a propojení s online.
Moris design přizpůsobuje prodejny svých klientů novým nárokům. Do obchodů chce přinášet více emocí, protože „lidé je vezmou útokem“, říká obchodní ředitel Adam Klofáč.
Realizovali jste nový koncept prodejen Sportisimo, který zvítězil i v POPAI Awards. Nejprve jste si prodejnu „postavili“ nanečisto. Vyplatí se to?
Určitě ano, protože získáte reálné barevné provedení obchodu, detaily zpracování jednotlivých prvků a zároveň i důležité emoce. Nic nenahradí hmatatelný pocit, že je vše správně.
Které z technologických novinek mají podle vás šanci stát se v kamenném retailu novou normou?
Domnívám se, že veškeré kamenné prodejny se musí změnit, aby zákazník byl více emočně vtažen. Velmi dobře je to vidět na filozofii konceptu Sportisimo, kde cítíte dynamiku a pohyb. Důležitá je také přehlednost. Zákazník se potřebuje velmi rychle zorientovat. Jako příklad mohu uvést rebranding sítě drogerie Teta, kde jsme navrhli funkční
přehledný koncept, díky kterému drogerii Teta meziročně vzrostly tržby o 35 procent. Obchod musí být také připraven na rychlé změny, zvláště v této době. Proto je velmi důležitá variabilita prostoru a modularita. Ideální je také využít online služeb přímo v místě prodeje a rozehrávat emotivní hru se zákazníkem (více v boxu). I díky světlům je možné vytvořit jedinečnou atmosféru.
Krize novinky urychluje. Nebudou se ale lidé chtít vrátit do obchodů a zažívat totéž, co před pandemií?
Ano, určitě se stane, že lidé vezmou obchody útokem. Lidem emociální zážitek strašně chybí. Chcete vidět úsměv prodavačky, cítit vůni svého oblíbeného parfému. To nenahradíte onlinem. Nejlepší je kombinace obou světů, online i offline.
Kdy podle vás technologické novinky začnou být v českých obchodech standardem?
Některé novinky se na našem trhu již používají nebo jsou ve fázi příprav. Ti, kdo mají prozákaznickou strategii již nastavenou díky neustálému využití a vyhodnocování dat, mají velký náskok před konkurencí.
Kdo je podle vás na českém trhu v této oblasti nejdále?
Zákaznické cesty se mění v průběhu několika málo hodin a těch společností, které strategii dobře nastavily, je celá řada. Ať je to společnost Sportisimo, která patří do našeho portfolia, Super zoo, nebo O2.
Jak vaše firma zohledňuje při práci pro klienty nové trendy a technologické novinky v retailu?
V prvé řadě je potřeba nastavit cíl. Předpokládejme, že je ekonomický. Vy potřebujete získat na svou stranu zákazníky a jediná možnost, jak toho docílit, je s nimi smysluplně komunikovat a nastavit si tak zákaznickou cestu. Zase jsme u dat. Na začátku musíme analyzovat a vyhodnocovat, poté je možné nastavit strategii, stejnou, jakou jsme nastavili například u obchodu Super zoo, který je dnes na raketovém vzestupu.
Partnerem rubriky je společnost Moris Design.