ADVERTORIAL Zvládli jsme největší počet projektů, aniž bychom se s klienty osobně potkali: ať už ve fázi tendru, nastavování, realizace, doručení výsledků nebo závěrečného workshopu. Dokázali jsme na dálku řídit a motivovat desítky našich týmů, s historicky nejnižší obměnou zaměstnanců.
Výrazně jsme také pokročili v digitalizaci naší práce, i když jsme si často mysleli, že to již více nejde. Nepatřím zrovna mezi expresivní osobnosti, nicméně důvěra klientů, spolupracovníků i zaměstnanců v tomto období pro mě byla a je skutečně až dojemná. V tomto nestandardním čase jsme se samozřejmě i poučili, například jak co nejrychleji doručovat naše výstupy při zachování velmi vysoké kvality, v roce 2020 se nám podařilo získat i akreditaci ISO 27001.
O Ipsosu je známé, že dokáže přinést zadavatelům odpovědi na jejich otázky v řádu hodin; nyní jsme úspěšně uvedli do praxe i možnost expertních konzultací s konkrétním výstupem v řádu desítek minut. Po celých devět měsíců jsme monitorovali na lokální i mezinárodní úrovni vývoj vnímání situace kolem covid‑19 a výsledky jsme dávali průběžně k dispozici klientům, médiím i veřejnosti. Stejně tak jsme se rozhodli pokračovat v bezplatných seminářích, kde vystoupilo s inspirativními příklady mnoho našich klientů. Opět se potvrdilo, že pro úspěšné postavení se krizi čelem jsou zásadní navázaná dlouhodobá partnerství a spolupráce; namátkou zmíním Univerzitu Karlovu, Asociaci společenské odpovědnosti, Českou manažerskou asociaci nebo Virtuplex (jakožto největší dostupnou „labo‑ratoř“ pro využití virtuální reality).
Z obchodního pohledu mě těší velmi optimistické výsledky nejen v České republice, ale v dalších zemích Ipsos CE Clusteru: na Slovensku, v Rakousku a Maďarsku. Navíc jsme v rámci Ipsos globální sítě uspěli s uvedením dalších tzv. Centre‑of‑Excellence, takže kromě Mystery Shoppingu a Automotive máme nyní nově také Digital Platforms a Machinery.
„Vakcinační“ rok 2021 vyhlížíme s ambicemi a optimismem. No a nezapomeňte, že výsledky našich výzkumů určitě mohou pomoci i vám.