ADVERTORIAL Fanoušci špičkové módy se konečně dočkali. Do Ostravy míří legendární oděvní značky.
Forum Nová Karolina Ostrava ukáže ikonická tři písmena GAP jako první obchodní centrum v Česku. Známá oděvní značka přivítá své příznivce již během podzimu. „Začátkem října jsme otevřeli první mimopražskou prodejnu Karl Lagerfeld a do konce roku nás čeká ještě třeba nový obchod Under Armour,“ říká Tomáš Lučan, marketingový ředitel ostravského obchodního a zábavního centra.
Kvůli pandemii covid-19 se obchody spíše zavírají, některé značky se dokonce stahují z maloobchodního trhu. V Nové Karolině se děje pravý
opak, jak se vám to povedlo?
Navzdory krizi se snažíme držet a naplňovat náš dlouhodobý plán. Jsme hodně aktivní, vyhledáváme nové koncepty a příležitosti na trhu, snažíme se reagovat na aktuální trendy. Naše obchodní centrum disponuje širokou nabídkou obchodů, služeb, máme pestrý foodcourt, který ještě vylepšujeme, pořádáme populární akce zaměřené na všechny zákaznické skupiny. Působíme ve výborné lokalitě, stali jsme se přirozenou a vyhledávanou součástí širšího centra města. Ostrava a celý náš kraj má obrovský potenciál. Stává se atraktivním místem nejen pro investory, ale i turisty. Dobrým příkladem jsou Dolní Vítkovice, návštěvnický fenomén posledních let a také náš blízký soused a skvělý partner.
Produkty GAP se u nás doposud daly objednat pouze v e -shopu. Otevíráte tedy vůbec první kamenný obchod této značky v Česku? A kdy to přesně bude?
Bude to v nejbližších týdnech. Přesné datum brzy zveřejníme. GAP je rozhodně značka a pojem, který si zaslouží tu největší pozornost a podporu. Těší náš, že jsme první česká „destinace“, která tuto módní ikonu konečně představí domácímu publiku.
GAP není jedinou letošní velkou akvizicí. Nedávno u vás otevřela módní značka Karl Lagerfeld.
Karl Lagerfeld se stal návrhářskou legendou. Stejně jako jeho originální, lehce výstřední a vždy nápaditá značka. Prodejnu jsme otevřeli prvního října a ohlasy jsou zatím nad očekáváním.
Tím ale výčet novinek nekončí…
Určitě ne. Dalšími obchody, které se nám v letošním roce podařilo otevřít, jsou například Mango, Tatuum, Regatta Outdoor či Banquet. Do konce roku ještě otevřeme speciálku se sportovním oblečením značky Under Armour.
Připravujete pro nadcházející vánoční sezonu nějaké další aktivity?
Vzhledem k turbulentnímu období, které nás zřejmě ještě nějaký čas neopustí, se budeme více orientovat na zážitkový marketing, pop‑up výstavy nebo online projekty ve spolupráci se známými osobnostmi. Návštěva centra už není jen o nákupu, lidé chtějí nový zážitek. Na Vánoce budeme mít novou a naprosto ojedinělou dekoraci s interaktivními prvky.
Jaké obchodní výsledky očekáváte letos ve srovnání s loňskem?
V porovnání s jinými obchodními centry v regionu se nám daří držet návštěvnost na velmi dobré úrovni. Kompletní zhodnocení letošního „nelehkého“ roku bychom však nechali až po skončení vánočního období. Nicméně faktem zůstává, že návštěvnost a výsledky našeho obchodního centra, stejně jako celého retailového trhu, krize ovlivnila. Navzdory tomu chceme upevnit naši pozici a být pro návštěvníky hlavní nákupní destinací v regionu nejen v oblasti módy, ale i zábavy a gastronomie.
Co vám letos v marketingu dobře fungovalo?
Vynikající výsledky máme ze spotřebitelské soutěže s tak zvanou pojištěnou výhrou. Rozdali jsme 150 tisíc stíracích losů, vyplatili statisíce korun ve finančních výhrách a desítky tisíc dalších cen. Podpořili jsme tak zejména naše nájemce v této složité době. Jsem přesvědčen, že v našem oboru jde o jeden z nejefektivnějších marketingových nástrojů současnosti. Navíc jsme historicky první obchodní centrum v Česku a na Slovensku, které se nebálo tento nový koncept spotřebitelské soutěže zrealizovat. Další centra se již vydala nebo se brzy chystají vydat stejným směrem. Jsem moc rád, že se nám dlouhodobě daří plnit roli marketingového trendsettera.