Reklama
Megaboard

Udržitelný reklamní textil? Samozřejmě!

V Malfini není ekologie a udržitelnost jen marketingovým a reklamním tahem

Udržitelnost — stále populárnější slovo, které už mnozí označují za posedlost. Slovy klasika: „Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.“ Někdo dokonce spočítal, že při vyhledávání slova „udržitelnost“ na Googlu se objeví víc než 1,65 miliardy výsledků.

Ve společnosti Malfini, která je lídrem v segmentu reklamního textilu střední a východní Evropy, berou udržitelnost vážně a tykají si i s takovými pojmy, jako jsou recyklace, upcyklace či downcyklace. „Není to jen marketing a reklama?“ ptáme se marketingové ředitelky firmy Martiny Weberové.

„Náš přístup k udržitelnosti rozhodně není jen marketingovým tahem,“ reaguje bez zaváhání a vzápětí dodává fakta: z pohledu produktového portfolia dlouhodobý kontinuální vývoj v režii vlastních technologů a designérů, a především mezinárodní certifikáty GOTS a GRS. Bez těch by byl pojem udržitelnosti Malfini jen typickým „green washingem“.

Nejvyšší možná forma recylace

Jako první začínala firma s organickou bavlnou, kterou využila pro kolekci organických triček, luxusních ručníků a osušek. Krátce nato už jsou na trhu i organické polokošile. Všechny tyto produkty nesou zmíněné označení Global Organic Textile Standard (GOTS), které je známkou těch nejpřísnějších pravidel pěstování bavlny a produkce biotextilií. „GOTS garantuje po celém světě ekologickou a etickou výrobu a biokvalitu samotných produktů v celém dodavatelském řetězci. Přestože řada producentů a prodejců deklaruje své textilní výrobky jako organické, jen málokdo je má podložené tímto prestižním dokumentem,“ doplňuje Martina Weberová s tím, že existuje řada osvědčení, která mají podstatně mírnější požadavky na množství organického materiálu v produktu. Ty lze identifikovat podle chybějícího kontrolního kódu na visačce.

Stejný postup mohou zákazníci registrovat u certifikátu GRS (Global Recycled Standard), který hodnotí produkty z plastového recyklátu. „Od loňského roku dodáváme na trh kolekci triček a mikin re­‑Volution z recyklovaných spotřebních plastů, díky čemuž snižujeme uhlíkovou stopu i znečištění životního prostředí,“ říká Martina Weberová a nejnovější informaci z oblasti udržitelných produktů v Malfini si nechává na závěr: „Aktuálně připravujeme ‚launch‘ limitované edice naší vlajkové lodi —trička Basic. S certifikátem GRS bude v nabídce tričko vyrobené z vláken recyklovaného postindustriálního bavlněného odpadu a virgin bavlny.“ Mluvíme o nejvyšší možné formě recyklace v textilním průmyslu.

Basic Recycled, stejně jako veškerý certifikovaný textil Malfini, ocení především všichni, kteří jej chtějí obrandovat udržitelně. Právě u nich je nejsmysluplnější využití ekologických certifikovaných barev a materiálů.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále