Savo je jedničkou ve znalosti značky mezi čisticími prostředky, Sanytol na vzestupu

© Savo

Které značky si vedou v segmentu čisticích prostředků nejlépe? V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.

Při pohledu na výdaje do reklamy v kategorii čisticích prostředků (mimo prostředků na WC nebo mytí nádobí) můžeme dle jejich výše identifikovat tři skupiny značek. Cillit s přibližně 114 miliony na neohrožené první příčce, dále trojici značek kolem úrovně padesáti milionů ročních hrubých investic (Sanytol, Savo a Cif) a následně všechny ostatní značky s výrazně nižšími výdaji. Na páté místo se s řádově nižší částkou za rok 2024 dostala Tatrachema (ve svém portfoliu má produktové značky Diava, Fixinela atd.).

V žebříčku znalosti kraluje jak v roce 2023, tak v roce 2024 značka Savo se znalostí kolem 90 procent, následovaná s drobným odstupem značkou Cif. Kolem hranice 80 procent se v obou letech drží značky Bref a Domestos. Vyšší výdaje za reklamu přetavila značka Sanytol v nárůst znalosti a na konci roku 2024 se dostala do první pětky, kde vystřídala značku Pronto, která v roce 2024 investovala do reklamy výrazně méně.

„Velmi silnou pozici si v rámci kategorie čisticích prostředků drží Savo, značka s českým původem a tradicí. V příštích letech se dá očekávat další vzestup značky Sanytol, která si v ČR buduje silnou pozici i díky vysokým výdajům do reklamy. Naopak značka Cillit nedokáže jednoznačně nejvyšší výdaje přetavit v umístění v první pětce v rámci znalosti značky,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Svijany Shine_nový web-otvírák - 2025-05-26T153410
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
Holba
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Svijany Shine_nový web-otvírák - 2025-05-26T153410
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
Holba