Které značky si v segmentu nealkoholických piv bez příchutě vedou nejlépe?
Spojení dat NADA Research a Nielsen dalo vzniknout zprávě o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách a znalosti firemních značek.
V roce 2024 do reklamy nejvíce investovala značka Velkopopovický Kozel, následovaná s velkým odstupem Birellem. Z Národních Dat je patrné, že právě Birell se jako jediný z předních brandů této kategorie dokázal vyhnout meziročnímu propadu ve znalosti značky nealkoholických piv bez příchutě.

„S největší pravděpodobností Birell těží z tradičně vysoké znalosti a využívá i toho, že pro některé lidi v ČR jsou slovní spojení nealkoholické pivo a Birell takřka synonymem,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.
Vedle značky Velkopopovický Kozel nebyla varianta nealkoholického piva bez příchutě pro firmy tak podstatnou v rámci výdajů do reklamní komunikace. Zdá se, že primárním reklamním „bojištěm“ jsou spíš ochucené nealko varianty, o kterých NADA Research a Nielsen informovaly v tiskové zprávě ze 4. března 2025.