Kategorie nealkoholických piv bez příchutě zaznamenala pád – až na Birell, v investicích vede Kozel

Které značky si v segmentu nealkoholických piv bez příchutě vedou nejlépe?

Spojení dat NADA Research a Nielsen dalo vzniknout zprávě o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách a znalosti firemních značek.

V roce 2024 do reklamy nejvíce investovala značka Velkopopovický Kozel, následovaná s velkým odstupem Birellem. Z Národních Dat je patrné, že právě Birell se jako jediný z předních brandů této kategorie dokázal vyhnout meziročnímu propadu ve znalosti značky nealkoholických piv bez příchutě.

„S největší pravděpodobností Birell těží z tradičně vysoké znalosti a využívá i toho, že pro některé lidi v ČR jsou slovní spojení nealkoholické pivo a Birell takřka synonymem,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.

Vedle značky Velkopopovický Kozel nebyla varianta nealkoholického piva bez příchutě pro firmy tak podstatnou v rámci výdajů do reklamní komunikace. Zdá se, že primárním reklamním „bojištěm“ jsou spíš ochucené nealko varianty, o kterých NADA Research a Nielsen informovaly v tiskové zprávě ze 4. března 2025.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-43

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Marketing ve sportu
Golden Drum
Balíkovna

MAM Exkluzivně v časopise

Česká filharmonie při natáčení kampaně v Japonsku
Držitelé ocenění Young Drummers 2025
Ansgar Zerfass Univerzita Lipsko
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka