Kina vs. streamovací platformy: kdo je více slyšet?

Kina a VOD služby soupeří o diváky i reklamní prostor. A jedna strana má jasně navrch.

Zatímco ve světě filmové distribuce si multiplexy drží svou roli, v digitálním marketingu jsou oproti streamovacím platformám téměř neviditelné. Naše data od 5. ledna do 5. února 2025 ukazují, že VOD služby dominují v povědomí diváků i v reklamních investicích.

V Česku si streamovací služby drží na platformě Meta více než 95procentní podíl značky v reklamním prostoru (Share of Voice), největší kina dosahují sotva pěti procent. Nejsilněji komunikuje Disney+ (40,5 %), dále Netflix (33,2 %), Max (11,9 %), Voyo (5,7 %) a Prima+ (4,1 %). Cinema City (2,9 %) a CineStar (1,7 %) zůstávají daleko vzadu.

Ve skupině 18–24 let jsou nejvíce zobrazovány reklamy Disney+ (57,3 %) a Max (21,7 %). Voyo (8,2 %) je pak dokonce zobrazovanější než Netflix (6,4 %). U generace 45–54 let je nejčastější Netflix (47,8 %) a Disney+ (27 %). Ostatní platformy mají kolem sedmi procent. Kina ve všech kategoriích dosahují sotva tři procenta SoV.

V reklamě na Meta Ads dominuje Disney+, které s 88 reklamami nasbíralo od 5. ledna do 5. února 2025 30 milionů impresí, Netflix (126 reklam) pak 26 milionů. Cinema City (40) a CineStar (33) úhrně jen 3,4 milionu.

Podle našich odhadů utratilo Disney+ v tomto období 2,1 milionu korun, Netflix 1,94 milionu. Multiplexy investovaly jen zlomek této částky – Cinema City zhruba 160 tisíc korun a CineStar 90 tisíc. Nejvíce reklam (139) nasadila Prima+, ačkoliv oproti Netflixu či Disney+ byl její rozpočet desetinový.

I když polovina inzerentů cílí reklamu ze široka, hlavní souboj se odehrává u skupiny 25–54 let. Nejčastěji inzerenti kombinují Facebook a Instagram (52,7 %), ve třetině případů přidávají i Messenger.

Streamovací platformy investují do sociálních sítí agresivně a s jasnou strategií, multiplexy se spoléhají na tradiční metody propagace. Vedou tak boj nejen o diváky, ale i viditelnost v digitálním prostoru. Pokud si kina chtějí udržet relevanci, budou muset změnit přístup k digitální reklamě a výrazně zvýšit investice, což ale pochopitelně bude proti světovým gigantům náročné. 

Picture of Dušan Smoljak, Datapancakes

Dušan Smoljak, Datapancakes

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard