Budoucnost výzkumných agentur je nejistá. Ondřej Veis, ředitel NMS Market Research, věří, že technologické změny zásadně promění obor. Jak se české agentury vyrovnávají s tlakem na ceny, nedostatkem talentů a příchodem AI řešení?
Ondřej Veis v Ročence MAM 2024 říká, že výzkumné agentury, jak je známe, možná čeká zánik.
„Moje ultimátní vize je, že zůstanou jen technologické platformy,“ popisuje dramatické změny, které mohou ovlivnit budoucnost celého oboru.
Výzkum v Česku trápí stagnace, nedostatek talentů i tlak na ceny. Přesto je to podle Veise obor plný výzev.
„Práce je pestrá, ale náročná. Některé ceny se nezměnily dvacet let,“ dodává.
Jak se agentury přizpůsobují technologickým změnám a globálním tlakům?
Více se dočtete v článku, který vyšel v rámci Ročenky MAM 2024 a je dostupný pouze pro předplatitele.