Výzkumné agentury vymřou, říká Ondřej Veis. Co je nahradí?

Budoucnost výzkumných agentur je nejistá. Ondřej Veis, ředitel NMS Market Research, věří, že technologické změny zásadně promění obor. Jak se české agentury vyrovnávají s tlakem na ceny, nedostatkem talentů a příchodem AI řešení?

Ondřej Veis v Ročence MAM 2024 říká, že výzkumné agentury, jak je známe, možná čeká zánik.

„Moje ultimátní vize je, že zůstanou jen technologické platformy,“ popisuje dramatické změny, které mohou ovlivnit budoucnost celého oboru.

Výzkum v Česku trápí stagnace, nedostatek talentů i tlak na ceny. Přesto je to podle Veise obor plný výzev.

„Práce je pestrá, ale náročná. Některé ceny se nezměnily dvacet let,“ dodává.

Jak se agentury přizpůsobují technologickým změnám a globálním tlakům?

Více se dočtete v článku, který vyšel v rámci Ročenky MAM 2024 a je dostupný pouze pro předplatitele.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345