Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Placená TV zdražuje, Češi za ni měsíčně utrácejí 419 korun

Průměrná měsíční útrata Čechů za placenou TV letos vzrostla na 419 korun, protože hned několik operátorů přistoupilo ke zdražení služeb. Tuto cenu nyní považuje za příliš vysokou až jedna třetina televizních diváků, kteří zatím využívají výhradně bezplatné digitální pozemní vysílání.

Vyplývá to z aktuálního výzkumu Atmedia index, který pravidelně realizuje společnost Atmedia, jež na českém trhu obchodně zastupuje tematické TV stanice. Nově do něj společnost zahrnula i test cenové citlivosti diváků, který přináší nové poznatky.

Průměrná měsíční částka, kterou TV diváci vydávají za služby operátorů placené TV, vzrostla ve druhém a třetím čtvrtletí letošního roku meziročně o 7 procent na 419 Kč měsíčně. „Ve stejném období minulého roku byla průměrná měsíční platba za placenou TV pod hranicí 400 korun měsíčně, konkrétně to bylo 391 korun,“ uvádí Pavel Müller, „senior head of research & marketing“ ve společnosti Atmedia s tím, že ke zdražení letos přistoupilo hned několik operátorů placené TV – například O2 TV nebo Skylink.

Reklama
MMcite

I přes zvyšování cen ovšem počet televizních diváků využívajících placenou TV v posledních letech roste. „Z dat našeho výzkumu Atmedia index je patrný především nárůst IPTV,“ upřesňuje Pavel Müller a doplňuje, že čeští televizní diváci využívají služby operátorů placené TV hned z několika důvodů, přičemž nejčastěji uváděným je možnost zpětného sledování televizních pořadů. Důležitou roli hraje také možnost sledovat televizní pořady na více zařízeních současně nebo možnost sledovat televizní stanice, které nejsou k dispozici v bezplatném digitálním pozemním vysílání.

Více než 100 TV stanic maximálně za 200 korun měsíčně?

I přes nárůst placené TV v posledních letech si stále velké množství českých televizních diváků vystačí pouze s volně šířenými TV stanicemi. „Z našeho výzkumu Atmedia index vyplývá, že téměř jedna třetina z nich nechce platit za příjem televizních stanic, případně je pro ně placená TV příliš drahá. Zeptali jsme se proto těchto cenově citlivějších diváků, kolik by za placenou TV byli ochotni platit,“ upozorňuje Pavel Müller na rozšíření výzkumu Atmedia index o takzvaný test cenové citlivosti, který určuje optimální cenový bod, pásmo cenové přijatelnosti a částky, které již respondenti považují za příliš vysoké nebo naopak příliš nízké.

A jaká je tedy podle těchto diváků optimální cena za placenou TV? „Za přijatelnou považují čeští televizní diváci sledující pouze bezplatné televizní vysílání cenu v rozmezí od 150 do 200 korun,“ prozrazuje Pavel Müller výsledky cenového testu a vysvětluje, že za tuto částku by si diváci přáli přístup ke službě, která nabízí více než 100 televizních stanic, více než 70 z nich v HD kvalitě, možnost zpětného sledování a nahrávání televizních pořadů či možnost sledování video obsahu na čtyřech zařízeních současně.

„Parametry služby jsme definovali tak, aby se přibližně shodovaly s parametry, které svým zákazníkům nabízejí zavedení operátoři placené TV na českém trhu,“ popisuje Pavel Müller a doplňuje, že na cenově citlivé zákazníky se letos zaměřilo více operátorů placené TV – například nová služba Pecka.TV nebo Skylink s balíčkem TV+.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)