Podpora obsahu vytvořeného generativní umělou inteligencí nebo míra jeho využívání. Nový výzkum od globální influencer agentury Billion Dollar Boy odhaluje dopad generativní umělé inteligence na ekonomiku tvůrců.
Zpráva nazvaná „AI as a Creative Muse: How Generative AI Is Influencing the Creator Economy“ má značkám pomoci porozumět tomu, jak generativní AI ovlivňuje budoucnost reklamních strategií. Report je založen na praktických poznatcích z generativních kampaní pro tvorbu umělé inteligence v reálném světě, které vznikly v úzké spolupráci s firmami Versace a Xiaomi. Tyto poznatky jsou doplněny odbornými analýzami od předních odborníků v oboru a nezávislými výzkumy, které zkoumají názory 4 tisíc spotřebitelů, tisícovky tvůrců obsahu a tisíce vedoucích pracovníků s rozhodovací pravomocí v oblasti marketingu v USA a Spojeném království.
Většinová podpora
Podle průzkumu většina marketérů (75 %) a tvůrců (69 %) očekává, že generativní umělá inteligence pozitivně ovlivní ekonomiku tvůrců. Avšak budou muset přesvědčit skeptické spotřebitele, přestože existuje dvojnásobná pravděpodobnost, že budou souhlasit (34 %), že tato technologie přinese pozitivní změny v ekonomice tvůrců, než aby nesouhlasili (18 %).
Pokud jde o demografické rozdíly, muži, mladší populace a Američané projevují větší nadšení pro generativní umělou inteligenci, která pozitivně ovlivní ekonomiku tvůrců, než ženy, starší populace a obyvatelé Spojeného království, kteří jsou skeptičtější. Podpora generativní umělé inteligence vychází z přesvědčení, že zlepší kvalitu (marketéři 80 %, tvůrci 74 %, spotřebitelé 35 %) a rozmanitost (marketéři 82 %, tvůrci 74 %, spotřebitelé 35 %) tvůrčích aktivit.
Díky generativní umělé inteligenci, která generuje nový obsah pro tvůrce na základě sociálních médií, tři z pěti (60 %) spotřebitelů upřednostňují tento nový styl obsahu před tradičním, zatímco čtyři z pěti (81 %) tvůrců hlásí lepší zapojení s jejich generativním obsahem AI. Generativní umělá inteligence také přináší efektivitu pro tvůrce, kteří se domnívají, že jim usnadní práci (79 %) a urychlí procesy tvorby obsahu (82 %). To otevírá více příležitostí pro tvůrce, rozšiřuje možnosti partnerství se značkami a potenciálně pomáhá zabránit vyhoření tvůrců.
Adopce AI je vysoká
Téměř všichni marketéři (92 %) si objednali generativní obsah pro tvůrce umělé inteligence, přičemž podobný podíl tvůrců (91 %) využil generativní umělou inteligenci k tvorbě obsahu. Efektivita a popularita generativního obsahu pro tvůrce AI loni motivovala tři čtvrtiny (70 %) marketérů k zvýšení výdajů na generativní obsah pro tvůrce AI, přičemž dalších 70 procent plánuje letos další zvýšení výdajů.
Podle dvou třetin (65 %) marketérů budou zvýšené výdaje na generativní obsah pro tvůrce AI financovány z jiných marketingových kanálů. Většina tvůrců (78 %) je přesvědčena, že používání generativní umělé inteligence zvýší jejich příjmy; dvě třetiny (65 %) marketérů podporují tento názor tím, že jsou ochotni zaplatit více za obsah pro tvůrce navržený pomocí generativní umělé inteligence ve srovnání s tradičním obsahem tvůrců.
Napětí mezi tvůrci a marketéry
Marketéři mají vyšší očekávání ohledně potenciálu generativní umělé inteligence v redukování pracovní zátěže, zatímco jejich očekávání ohledně zvýšení mezd jsou nižší. Většina spotřebitelů, marketérů a tvůrců (více než 87 %) jednomyslně podporuje přísnější regulaci generativní umělé inteligence v ekonomice tvůrců. Ačkoliv transparentní označování obsahu bylo jedním z hlavních obav spotřebitelů i obchodníků, pro tvůrce to bylo naopak druhotné, což vyvolává obavy, neboť téměř tři z pěti spotřebitelů (61 %) si nejsou jisti, zda se účastní obsahu generovaného umělou inteligencí.