Před zaplněným sálem v prostoru Dox+ v pražských Holešovicích se dnes (20. června) večer rozdaly České ceny za PR neboli ocenění Lemur.

Večer zahájil Marek Hlavica, výkonný ředitel Asociace public relations (APRA), a spolu s moderátorkou Lenny Trčkovou divákům připomněli, že v letošním ročníku bylo oproti předchozím několik změn. „Jednak jsme zařadili oceňování za dlouhodobou podporu značky nebo projektu. Protože dlouhodobou, pečlivě udržovanou, konzistentní spolupráci leckdy nelze nahradit ničím. Ani oslňujícími kampaněmi, které každoročně vyvolávají uznalé mručení. A pak jsme jednu kategorii rozťali ve dví,“ řekl Hlavica.
Rozdělením kategorie Státní správa a neziskový sektor vznikly dvě samostatné kategorie. Komunikaci státní správy chápe totiž APRA jako specifickou oblast vystavenou mimořádnému společenskému a mediálnímu zájmu. „A to není všechno!“ prohlásil podiu Marek Hlavica a Lenny ho doplnila: „Loni jsme před oceňovacím maratonem přivítali na pódiu nového držitele ceny za celoživotní přínos oboru. Takové ocenění lotos APRA neudělí. Přichází změna.“ Od letošního roku totiž APRA oceňuje Osobnost roku – tedy někoho, kdo dosáhl díky komunikaci výjimečného počinu za uplynulé období. Ne nutně to musí být PR profesionál.

Osobnost roku vyhlásil Jaroslav Duroň, předseda revizní rady APRA. Stal se jí Martin Ondráček, který v minulosti ovlivnil podobu televizního zpravodajství v několika televizích a rovněž byl přínosem pro Český rozhlas. Uznání si vysloužil už založením projektu Ježíškova vnoučata.
„Jeho aktuální projekt Dárek pro Putina je mimořádnou aktivitou na podporu Ukrajiny, která se opírá o nejširší podporu českých občanů. Nadační fond funguje od jara 2022 a od té doby vybral jednu miliardu na podporu Ukrajiny ve válce s Ruskem,“ zdůvodnil ocenění Martina Ondráčka Duroň.
Po představení poroty nabral program rychlý rytmus. Nejprve se udělily ceny v oblasti Komunikační nástroje. V té byla nejproduktivnější agentura Boomerang Communication, která si odnesla celkem pět ocenění, z toho byly dvě zlaté. Výsledky skupiny ke stažení zde.

V rámci skupiny Komunikační disciplíny, v rámci níž byla udělena mimo jiné také zmíněná ocenění za dlouhodobé budování značky a pověsti, byla nejúspěšnější agentura Svengali Communications. Získala sedm ocenění a zlata si odnesla z této skupiny čtyři. Výsledky skupiny ke stažení zde.

Třetí a poslední soutěžní skupinou byly Oborové kategorie, v níž byla jen o kousek úspěšnější advokátní kancelář Havel & Partners před agenturou Bison & Rose, první zmíněná získala dvě zlata, druhá jednu zlatou a jednu stříbrnou pozici. Výsledky skupiny ke stažení zde.

Zlatým hřebem večera bylo udělení Grand Prix. Cenu nejvyšší si odnesla agentura Svengali Communications za kampaň Kytky pro chmel pro Plzeňský Prazdroj.

Na žatecké chmelnici nechala agentura vyrůst obří půllitr piva z květin. Květinový půllitr se stal symbolem projektu na pomoc českému chmelu. O co v celém projektu jde se můžete dozvědět na webu www.kytkyprochmel.cz.

Soutěž komunikačních projektů v oboru public relations Česká cena za PR – Lemur téměř dorovnala loňský rekord počtu přihlášek. Do soutěže pořádané Asociací public relations (APRA) se letos přihlásilo 161 projektů a celkem bylo podáno 324 přihlášek, tedy o pět méně než loni.