Soutěž evropského Art Directors Clubu ADC*E Awards byla letos bez Čechů. Uspělo sedm slovenských agentur. Nejoceňovanější projekty jsou z Německa a Ukrajiny.
Evropský Art Directors Club ocenil ty nejlepší kampaně starého kontinentu. České agentury se tentokrát neumístily. Vedle toho ze Slovenska uspělo sedm agentur. Mezi oceněnými je například Effe Bratislava se stříbrem s kampaní pro Kaltenecker, která uspěla i na Epica Awards, dařilo se i slovenskému Triadu, MUW Saatchi & Saatchi, Mannschaft, Wiktor Leo Burnett, This is locco nebo Jandl.
Grand Prix si ze soutěže ADC*E Awards odnesla agentura Serviceplan s loňskou vánoční kampaní německého řetězce Penny „Přání“. Takřka čtyřminutový spot zachycuje noční rozhovor matky se synem. Když se jí zeptá, co si opravdu přeje k Vánocům, začne matka vyjmenovávat věci, před nimiž jinak rodiče své děti chrání. K tomu projekt získal další dvě zlaté, tři stříbrné a jednu bronzovou trofej.
Další hodně oceňovanou kampaní je Motherland Pride od Saatchi & Saatchi Ukraine pro KyivPride. Z největší evropské největší sochy Matka Vlast, která měla původně bránit sovětské hodnoty, udělal projekt symbol rovnosti, lidských práv a inkluze tím. Do ruky jí s pomocí dronů vložil duhovou vlajku. Vedle speciálního ocenění European Star získala kampaň dalších pět zlatých trofejí.
Kompletní výsledky ADC*E Awards najdete zde.
Jakými projekty by se měli čeští kreativci inspirovat? Tři tipy představuje členka poroty soutěže Michaela Pechanová, kreativní ředitelka z Ogilvy a týmu Ticino ve skupiny WPP.