SIMAR spouští kampaň „Dotazník na pohodu“, má zvýšit spokojenost respondentů

V rámci oborové iniciativy v projektu Pro výzkum SIMAR byl spuštěn projekt zaměřený na spokojenost dotazovaných ve výzkumu se snahou o udržení dlouhodobě kvalitních dat.

Kampaň „Dotazník na pohodu“ zahrnuje soubor jednoduchých, avšak klíčových pravidel, která mají pomoci nejen k získání cenných dat, ale také podle vyjádření SIMAR k radosti respondentů. Členské agentury shrnuly své zkušenosti při tvrobě pravidel do šesti doporučení:

  1. Využijte odborníka při tvorbě dotazníku.
  2. Ulehčete lidem odpovídání.
  3. Hlídejte délku dotazování.
  4. Otestujte dotazník před spuštěním.
  5. Vyhodnocujte spokojenost s dotazníkem.
  6. Ukazujte respondentům, proč odpovídali.

Vedle jednostránkového návodného letáku (odkaz na dokument výše v tlačítku Dotazník na pohodu) připravil SIMAR také tříminutové vzdělávací video, dostupné v plné délce i ve zkrácené ochutnávkové verzi.

Proč je to důležité?
Odborníci ve výzkumných agenturách si uvědomují, že pro výzkumný projekt je důležité vytvořit profesionálně navržený dotazovací nástroj. Respondenti věnují výzkumnému projektu svůj čas a energii, a tak je v zájmu všech postupovat co nejefektivněji. „Dotazník na pohodu“ zdůrazňuje společnou odpovědnost klientů a agentur.

Vzdělávací kampaň začala v předvečer mezinárodního Dne ochrany osobních údajů, který připadá na 28. ledna. Jednotlivé agentury se do kampaně zapojí 29. ledna, přičemž každý odborník přispěje něčím unikátním.

Destatero pro výzkum si můžete přečíst v odkaze v obrázku.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk