Teritorium Šafy production je venku, mezi lidmi. Abychom splnili, co klient očekává, musíme vstát od stolu.
Zadání zní jasně: uvést značku cílovým zákazníkům off‑trade i on‑trade kanálu. Nejlépe neokoukanou a originální formou tak, aby se stala zapamatovatelnou. V neposlední řadě dokázat, že je tato značka stále „numero uno“.
V momentě, kdy od klienta slyšíme (a věřte, že to přijde vždycky): „Vymyslete, co tam budeme dělat,“ se polovina z nás osype a druhá marně přemýšlí, jakou aktivitu jsme ještě nepoužili, jaká show by mohla bavit generaci Z, který stroj můžeme přestavět a co z toho všeho by se dalo aplikovat na naši strategii.
Malý lunapark ve skladu
Naším úkolem je vždy vytvořit koncept, vymyslet způsob, jak bude značka komunikovat dovnitř i ven, poskládat „set‑up“, sestavit tým, vyladit a nakoupit oblečení a v neposlední řadě vytvořit tour plán. Brnkačka. To vše nejlépe tak, aby se jednotlivé části skládačky daly s lehkou obměnou používat i několik let.
Hry a aktivity většinou vymýšlíme na míru, jelikož jednotlivé komponenty často prostě neexistují. V našem skladu tak najdete poklady jako například svítící dřevěný špalek, nekonečnou studnu, dunk tank, anglickou telefonní budku, „arkádovku“ a tak dále. Kdybychom všechno najednou vytáhli před sklad, dokázali bychom vytvořit malý lunapark.
Produkce musí být součástí procesu
Málokdo si uvědomuje, že i když produkční agentura neurčuje kreativní směr značky nebo kampaně, musí přicházet s novými a novými nápady pro prezentaci venku. Nápady, na které si spotřebitel ve většině případů sáhne, vyfotí nebo se stane jejich přímou součástí.
Jen během letošního roku jsme vymysleli a postavili unikátní pojízdné bary, prodejní místa, světelné instalace nebo samplovací nástroje pro jedenáct velkých brandů. Každý z nich s konkrétní myšlenkou a účelem. Díky kombinaci kreativity a technického myšlení, které se v naší agentuře skvěle doplňují již několik let, dostanou naši klienti vždy přesně to, co odráží filozofii jejich projektu. Přesvědčili jsme se o tom, že produkční, eventová nebo marketingová agentura by měla být vždy součástí kreativního procesu. Kreativní mysl mnohdy potřebuje realistický a technický pohled zkušeného produkčního, který má naopak kreativitu často srovnatelnou s kusem šutru.
„Papír“ není realita
Čím dál častěji se k nám dostávají výběrová řízení, jejichž hlavními požadavky jsou důraz na originální zpracování, myšlení „out of the box“ a zacílení na správnou skupinu lidí (čti generaci Z). Ač to tak na první pohled nevypadá, kreativa je stejně důležitá v BTL i v ATL aktivitách.
Kreativní agentury si zakládají na precizních prezentacích a nápadech, které na papíře vždy vypadají nepřemožitelně. Avšak v momentě, kdy vyhraný nápad přebere k exekuci produkční agentura, bývá zle. Produkce se tak stává trnem v oku klienta i kreativců, protože přichází se spoustou otázek a následných „ale“. Nicméně vše má řešení. Přistoupit na kompromis však dokáže málokdo. Naší dominantou není digitál. Naše teritorium je venku, mezi lidmi. Abychom dokázali pochopit, co klient očekává a potřebuje, je nutné vstát od stolu a nasávat svět.
V momentě, kdy máte po pravé ruce kreativce a po levé produkčního, který jej dokáže dostat z obláčku na zem, získávají reálnou podobu překvapivě intenzivní projekty.