Evropská soutěž kreativity ADC Awards ocenila VCCP a Havas za Česko a This Is Locco, Free Andy a Istropolitana Ogilvy za Slovensko.
Už 32. ročník soutěže ADCE Awards zná své vítěze. Vzešli z celkem 963 přihlášek z 28 evropských zemí. Mezi ně porotci rozdělili Grand Prix a další tři speciální ocenění, 43 zlatých trofejí, 88 stříbrných a 130 bronzových, 159 prací pak zůstalo na shortlistu.
Z pohledu zemí je nejúspěšnější Německo s 95 oceněními, následované Velkou Británií (46), Rakouskem (42) a Portugalskem (35). Grand Prix ale putuje do Itálie, získal ho projekt No Grey od agentury Leo Burnett pro Fiat ze skupiny Stellantis. Upozorňuje na to, že Fiat už neprodává nejoblíbenější barvu automobilek, která „se vždy prodá“ – šedou. Podtrhuje tím „italskost“ značky – barevnost, optimisus a radost.
České úspěchy
Stříbro v kategorii Design – Motion Graphics získala kampaň M1nuta ticha od VCCP pro organizaci Člověk v tísni. Ta minutou ticha upozorňovala na 6500 dělníků, kteří zemřeli během příprav Mistrovství světa ve fotbale v Kataru, o čemž mlčela jak pořadatelská země, tak FIFA. Projekt už má z ADC Czech Creative Awards zlato za nejlepší animace a Grand Prix za Craft.
Bronz v kategorii Print & Outdoor – Print Advertising putuje z pátečního slavnostního vyhlášení v Barceloně do agentury Havas za projekt Horizonty pro České dráhy. Ten poutavými vizuály ukazoval, že nejpohodlnější způsob cestování na dovolenou je vleže. Už má zlato z Czech Creative Awards a bronz z letošního ročníku Golden Drum.
![](https://mam.cz/wp-content/uploads/2023/10/Horizonty_ebce65b8-9cbe-4387-996f-6272fa5f930e.png)
![](https://mam.cz/wp-content/uploads/2023/10/Horizonty_5250e491-9187-4c37-96fc-219f6b73606f.png)
![](https://mam.cz/wp-content/uploads/2023/10/Horizonty_05201e9b-f97d-40dc-bb82-a4f7fcc90c6a.png)
Na shortlistu se pak ještě umístily projekty Tour de France Femme NFT od agentury Optimist pro Škoda Auto a Liftago vs. trollové od Liftaga.
Slovenské trofeje
Nezávislá agentura roku podle festivalu Golden Drum This Is Locco proměnila tři ze čtyř nominací za projekt Hokejová mrkva pro slovenský Kaufland. Získal stříbro (Nové využití médií) a dva bronzy (Live stunts brand activation a PR / Events). Upozorňoval na partnerství Kauflandu s ledním hokejem tak, aby značka vynikla v zástupu dalších sponzorujících brandů. Využila k tomu insight, že zranění sportovci často chladí balením mražené zeleniny, a připravila speciální merch – „hokejovou mrkev“, chladicí polštářek, jenž připomíná právě mrkev z Kaulfandu.
Free Andy pak získala bronz za online video s kampaní na Den válečných veteránů „Buďme hrdí na naších chlapcov“ pro slovenské Post Bellum. S pomocí sportovních metafor výmluvně ukázala, že podobnou podporu jako sportovci, si zaslouží právě i veteráni.
Istropolitana Ogilvy získala bronz za Direct marketing s kampaní Valentínky sklerózy pro slovenskou MS Hope, která mladé lidi upozorňovala na příznaky roztroušené sklerózy, které se nápadně podobají rčením spojeným se zamilováním.
Za Slovensko se pak ještě na shortlistu umístily projekty Nastěnka pro Zastoupení Evropské komise na Slovensku od This is Locco, „Prežili?“ od Istropolitana Ogilvy pro neziskovou organizaci Magna Slovakia. Agentura Mannschaft uspěla s projektem pro občanské sdružení Vagus s názvem „2 % pre Vagus“ a Zaraguza s Wavemaker a Respeecher s kampaní Moji milí Slováci pro Slovenskú sporiteľňu.