Reklama
Megaboard

Celní správa začne používat novou vizuální identitu od Toman Design

Nový vizuální styl od Toman Design od příštího roku sjednotí vzhled komunikace Celní správy ČR jak uvnitř organizace, tak s veřejností.

Podle Celní správy ČR je inovace vizuální identity, kterou začne úřad postupně zavádět od roku 2024, jedním z nutných kroků modernizace, podobně jako digitalizace. „Stávající vizuální identita má kořeny v devadesátých letech a nemá jasně definované principy, a proto se celní správa často navenek prezentovala nejednotně. Z těchto důvodů bylo potřeba vybrat vizuální identitu novou, která je moderní, určující a lze ji uplatnit ve všech rovinách komunikace uvnitř organizace i s veřejností,“ uvádí Celní správa ČR na svém webu.

Nová vizuální identita včetně nového loga je z dílny studia Toman Design, kterému se podle celní správy nejlépe podařilo skloubit filozofii úřadu, který „chrání českou společnost a trh a zároveň se řadí mezi moderní maximálně digitalizované státní instituce“.

„Východiskem se pro nás stalo spojení tvaru štítu se zkratkou „CS“. V novém návrhu se však štít osvobozuje od historických vazeb a posouvá design k aktuální filozofii celní správy, která se chce více přiblížit klientům – firmám,“ uvádí studio Toman Design a pokračuje: „Štít v novém pojetí sice funguje jako ochranný, zastřešující symbol, zároveň je ale platformou pro komunikaci mezi úřadem a firmami. V symbolu štítu je také obsažený detail v podobě směrových šipek. Ty odkazují k hlavní náplni Celní správy – zajištění plynulého toku zboží.“

Hlavním motivem nového vizuálního stylu jsou potom jednotlivé segmenty štítu, které rámují formát, obrazně nastavují pravidla, a zároveň otevírají prostor pro dialog. Díky užití detailu směrových šipek symbolizují navíc pohyb zboží. Promění se i design vozového parku, vychází z diagonálně řešených pruhů zakončených šipkou. „Tento detail by společně s barevností měl automobily odlišit od dalších bezpečnostních složek. Reflexní prvky jsou obsažené v šedých i modrých pruzích,“ doplňuje studio Toman Design.

Nová vizuální identita Celní správy ČR vzešla z veřejné soutěže, kterou pořádala odborná organizace Czechdesign. Ta odstartovala už v roce 2019, ale byla zadavatelem po prvním kole z administrativních důvodů zrušena. Jak uvádí Czechdesign, do aktuální fáze projektu byla vyzvána studia HMS design a Toman Design, jejichž návrhy byly v původně vyhlášené soutěži porotou ohodnoceny jako nejvhodnější a měly postoupit do 2. fáze soutěže. Soutěž se pak podařilo po téměř čtyřleté pauze úspěšně dokončit.

Z vizuálního stylu celní správy vychází i design náborové kampaně. „I v tomto případě pracujeme s motivem „rámu“, který je prostorem pro umístění fotografií zaměstnanců Celní správy. Grafická pravidla jsou volnější než u samotné instituce. Vizuální styl pracuje s rozšířenou barevnou škálou,“ dodalo ještě studio Toman Design.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále