Reklama
Megaboard

ADC Czech Creative Awards ovládla agentura VMLY&R

Klientem roku 30. ročníku soutěže pořádané Art Directors Clubem se stala Česká spořitelna, VMLY&R má 18 ocenění včetně Grand Prix společně s OAK. Zlatý ohníček patří Marku Partyšovi.

Celkem 70 ocenění rozdal Art Directors Club v jubilejním 30. ročníku ADC Czech Creative Awards. Při galavečeru v divadle Archa, jímž provázelo duo Vrtulník & Klempíř, si dokonce pro 18 porcelánových trofejí přišli zástupci nejúspěšnější agentury VMLY&R. Ta přidala i Grand Prix za kampaň „Dnes jsme #silnější, dnes pomáháme“ pro Českou spořitelnu, která se zároveň už druhý rok za sebou stala Klientem roku. Další úspěšný rok slaví také agentura DDB Prague se 13 cenami. Historicky první udělená Grand Prix Craft za nejlépe řemeslně zpracovanou práci pak putuje do VCCP za Minutu ticha pro Člověka v tísni.

ADC rovněž společně s kompletně zaplněným divadlem Archa vzdalo čest památce loni zesnulého Roberta Peňažky.

Vítěze vybrala z rekordních 294 přihlášek a 94 prací na shortlistu hvězdná porota pod vedením Jamieho Mandelbauma, šéfa kreativy VMLY&R Europe. Celkem udělila jedenáct zlatých trofejí, na něž se můžete podívat pod textem. „Když vidíš takové množství práce, máš pocit, že se mohlo sejít aspoň o jedno, dvě zlata víc… ale zase to té ceně dává opravdovou váhu: jedenáct prací, které jsou každá jiná, a přitom každá může být tváří naší reklamy v Evropě,“ uvedl předseda ADC a člen poroty David Suda s odkazem na to, že se i letos mohou držitelé zlatých trofejí zdarma přihlašovat do ADC*E Awards.

Celkově nejoceňovanější prací večera se nakonec těsně stala kampaň České spořitelny Společně jsme #silnější od VLMY&R, která si odnesla 5 kovů (tedy nově porcelánů), jen o jednu hlavu méně posbíraly hned čtyři počiny: Dobré jméno ve světě pro Pilsner Urquell také od VMLY&R, kampaň Hanger for Free Choice od WMC/Grey, a dva již zmínění vítězové Grand Prix – Dnes jsme #silnější, dnes pomáháme od VMLY&R a Minuta ticha od VCCP.

Cenu za mimořádný přínos české reklamě Zlatý ohníček pak po zásluze získal režisér Marek Partyš, který se v úzkém kruhu nominovaných pohybuje pravidelně už několik let. Na třicáté výročí došlo tedy nakonec i na něj.

Všechny oceněné kampaně najdete v Galerii prací na webu ADC Czech Creative Awards.

Grand Prix a zlatem oceněné projekty:

Dnes jsme #silnější, dnes pomáháme od VMLY&R a OAK pro Českou spořitelnu a Post Bellum

Grand Prix i zlato získalo mediální partnerství České spořitelny a Post Bellum, pro něž agentury za šest dní vytvořily kampaň reagující na útok Ruska na Ukrajinu. Výsledkem byla nejúspěšnější sbírka Paměti národa.

M1nuta ticha od VCCP pro organizaci Člověk v tísni

Grand Prix za Craft a zlato za nejlepší animace obdržel výmluvně ilustrovaný projekt, jenž minutou ticha upozorňoval na 6500 dělníků, kteří zemřeli během příprav Mistrovství světa ve fotbale v Kataru, o čemž mlčela jak pořadatelská země, tak FIFA.

Horizonty od Havas Prague pro České dráhy

Zlato mezi tiskovými kampaněmi patří kampani, která vynalézavě upozorňuje, že nejpohodlnější způsob cestování na dovolenou je vleže. Vizuály nabízejí pohled na krajinu za oknem z horizontální polohy, a tak abstraktní podívanou přitahují oko zákazníka.

Dobré jméno ve světě od VMLY&R pro Pilsner Urquell

Kampaň při příležitosti olympijských her v roce 2022 má zlato v kategorii středně dlouhého reklamního filmu díky tomu, že se umě vyhnula klišé kategorie a pocit hrdosti na české sportovce i značky podpořila příběhem finského hokejového komentátora.

Redesign zdravotního systému od McCann Prague pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu

Zlato v kategorii designu indentity značky získal projekt, v němž McCann Prague vytvořila pro VZP vizuální systém inspirovaný prostředím zdravotnictví pro komunikaci limitů zdravotního systému a důležitosti prevence.

Liftago vs. trollové od Liftaga

Zlaté ocenění za vytvoření konzistentního a osobitého jazyka značky obdržela společnost Liftago. To brzy po začátku války na Ukrajině vyjádřila podporu napadené zemi a od té doby se dodnes v obraně hodnot brandu srdnatě pere s trolly a nenávistnými komentáři s humorem sobě vlastním.

Hra, které vděčím za svůj život od DDB Prague pro Riot Games

Kampaň oceněná zlatem v kategorii dlouhého reklamního filmu ukazuje přívětivější stránku herní komunity okolo League of Legends, jež je označována za jednu z nejtoxičtějších. Skutečný příběh esportovce Alexe „Munet“ Míky v dokumentu Česká Stopa ukazuje, jak ho podpořila v boji s rakovinou.

Tour de France Femme NFT pro Škodu od agentury Optimist pro Škoda Auto – We Love Cycling

Zlato v kategorii vizuálního řemesla ilustrací si odnesla NFT vytvořená společně s umělkyní Ilonou Polanski. Série vznikla k podpoře vůbec prvního závodu žen na Tour de France, NFT byly rozebrány za tři sekundy.

Mluvit spolu nás dělá #silnější od VMLY&R a Bistro Films pro Českou spořitelnu

Zlato za nejlepší práci s kamerou má kampaň, která na platformě „Jste #silnější, než si myslíte“ a příběhu otce a syna ukázala, jak je pro sebevědomí důležitá komunikace. Na něj navazovala produktová část kampaně tím, jak lidem pomůže zdravěji hospodařit rozhovor o osobních financích.

Série novinových obálek od Lumíra Kajnara pro Deník N

Lumír Kajnar získal zlato za nejlepší redakční design díky vytvoření série vizuálních glos na obálkách Deníku N, které reagovaly na aktuální dění. Některé vznikly z iniciativy autora, další na přání redakce, a to i ve velmi krátkém čase několika hodin.

Martin Morejt – Reakce Bageterie Boulevard na spot McDonald’s od Engine Room pro Crocodille ČR

Zlatem oceněný reakční marketing na sociálních sítích mířil na partnerství McDonald’s s Přemkem Forejtem postavou Martina Morejta v podání Martina „Mikýře“ Mikysky, který kontroloval brambory Patatas. Virální video na kanálu MÚPI doplnily klipy na Instagramu, TikToku a event v bageterii na světový den brambor. Projekt měl přes 2,2 milionu zhlédnutí a takřka 131 tisíc reakcí. Projekt získal též první ocenění ADC YouTube Award.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále