Jak úspěšně komunikovat téma, o němž nikdo nechce mluvit? Agentura #mdworks vsadila na data a přímočarou komunikaci. Web Sedímvklidu.cz zaměřený na problematiku hemoroidů využilo už více než 104 tisíc návštěvníků.
Hemoriody jsou u nás stále tabuizované téma. Ačkoli se vůbec nejedná o ojedinělé onemocnění (v populaci nad 50 let se více než polovina s těmito obtížemi setkala), lidé jimi trpí „tiše“ a kvůli nedostatku otevřené komunikace také dlouhodobě. Změnit toto nastavení v české společnosti se rozhodla agentura #mdworks.
Jak prolomit tabu
Projekt Sedímvklidu.cz, jehož cílem je pomoci lidem trpícími hemoroidy, aby neváhali a našli odbornou pomoc, odstartoval v roce 2021. Nápad vznikl přímo v agentuře, kde si všimli významného objemu vyhledávání dotazů, které s problematikou hemoroidů souvisejí. „Odpovědi byly různě rozeseté a zdálo se nám, že chybí jedno místo, kde by se uživatel dozvěděl všechny důležité informace, včetně možnosti vyhledaní nejbližšího specializovaného pracoviště či specialisty,“ vrací se zpět Daniel Pech, managing director a partner agentury #mdworks, a pokračuje: „Současně nás zaskočily informace, že se nemusí jednat pouze o hemoroidy, ale i o závažnější onemocnění. Protože je to však tabuizované téma, lidem hrozí, že prevenci či léčbu podcení a pomoc nevyhledají včas.“
„Zjistili jsme, že chybí jedno místo, kde by se uživatel dozvěděl všechny důležité informace.“
Daniel Pech, ředitel agentury #mdworks
Myšlenka i název projektu Sedímvklidu.cz spočívá ve dvou hlavních motivech. Návštěvníci mohou sedět v klidu, protože zjistí informace, jak si ulevit od diskomfortu, které hemoroidy způsobují. Dále zde skrze vyhledávač naleznou specialistu, který jim umožní ověřit, zda se nejedná o závažnější onemocnění. Agentura navíc dokázala nalézt i efektivní marketingové zapojení obchodního partnera, který spolupráci vzhledem k výsledkům projektu opakovaně prodloužil. „Pro projekt se nám podařilo nadchnout našeho dlouhodobého klienta, společnost Herbacos Recordati. Zapojila se do projektu prostřednictvím své značky Procto-Glyvenol a umožnila tak jeho další rozvoj,“ dodává Daniel Pech.
Nezahltit informacemi
Vývoj webových stránek – analýza klíčových slov, sitemapa, wireframe, textace, webdesign, kódování, programování, analytika a pak několikero testování – zabral přes čtyři měsíce. „Při celé realizaci bylo důležité mít neustále na paměti, k čemu mají webové stránky sloužit. Rychle a přehledně poskytnout odpovědi na otázky. Nebylo cílem uživatele ‚utopit‘ v informacích. Důležité bylo se do návštěvníka opravdu vcítit. Pojmenovat s jakou potřebou může na stránky přijít, stanovit, jak na sebe mohou vybrané informace logicky navazovat,“ popisuje detaily vývoje Daniel Pech.
Ten, kdo nyní navštíví stránky www.sedimvklidu.cz má možnost:
► projít online průvodce, kde se dozví o příčinách, léčbě, prevenci hemoroidů a také o dalších onemocněních v oblasti konečníku
► najít specialistu v online mapovém vyhledávači
► nechat si poradit v sekci Rady a tipy
► zbavit se ostychu a vyhledat pomoc
Velmi podstatnou částí bylo také vytvoření vizuální identity a loga. Za nimi rovněž stojí agentura #mdworks, konkrétně její kreativní studio. Pro logo Sedímvklidu.cz je charakteristická sedící osoba, která je propojena s písmenem „i“, což současně odkazuje k „informacím“, pro něž si uživatelé na stránky jdou především. „Vše je pak ještě zdůrazněno znakem odfajfkování, které se promítá v písmenu ‚v‘,“ doplňuje Daniel Pech.
Barevné schéma loga, webových stránek i další komunikace je postaveno na tmavě modré a růžové, kde tmavě modrá symbolizuje důvěru, klid a bezpečí, zatímco růžová zase naději, ochranu a energii.
Přes sto tisíc za rok
Při spuštění projektu odstartovala kampaň, jež byla založena především na reklamě ve vyhledávání, displejové reklamě, SEO aktivitách a také komunikaci na sociálních sítích. Podstatná byla ale také PR kampaň, která proběhla v létě 2021. „Jejím cílem bylo otevřeně pojmenovat problematiku hemoroidů a poukázat na potřebu prevence, informovanosti a v jistém smyslu detabuizovat téma. V rámci kampaně bylo třeba oslovit laickou i odbornou veřejnost, proto jsme se zaměřili na odborné tituly, zpravodajská media i lifestyle,“ říká Daniel Pech a dále uvádí, že kampaň pro letošní rok proběhla převážně online a doplněna byla letáky i edukačními materiály například v čekárnách specialistů.
Od spuštění projektu v červenci 2021 do července 2022 navštívilo webové stránky www.sedímvklidu.cz přes 104 tisíc návštěvníků a #mdworks se rozhodla rozšířit projekt i na slovenský trh. „V plánu máme také rozvíjet odborný obsah a přidávat další formáty, například video. Budeme prohlubovat spolupráci s odborníky a laickou veřejnost o problematice informovat skrze edukační kampaň,“ odhaluje další plány Daniel Pech.
Podobně úspěšné projekty mohou fungovat hlavně v rámci dlouhodobých spoluprací klientů a agentur. #mdworks pro Herbacos Recordati pracuje už od roku 2017, začala tehdy PPC kampaní pro přípravek Acylpyrin. „Díky výsledkům jsme rozšiřovali rozsah aktivit a dostávali možnost starat se o digitální marketing i dalším značkám jako je Valetol nebo Lipovitan,“ jmenuje Daniel Pech, s tím, že nyní se podílí na tvorbě digitálních strategií, vedou on-line kampaně a dodávají také vybrané grafické práce a webové stránky.
Pozn.:
Procto-Glyvenol 50 mg/g + 20 mg/g rektální krém. Procto-Glyvenol 400 mg /40 mg čípky. Volně prodejné léky k rektálnímu podání. Acylpyrin 500 mg tablety / Acylpyrin 500 mg šumivé tablety. Volně prodejné léky k vnitřnímu užití. Jedna tableta obsahuje 500 mg kyseliny acetylsalicylové. Valetol 300 mg/150 mg/50 mg tablety. Volně prodejný lék k vnitřnímu užití. Před použitím si přečtěte příbalovou informaci a poraďte se se svým lékařem nebo lékárníkem.