Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Obchodníci pomáhají „prodávat“ ideu Fairtrade

Velké věci totiž nemůžeme dělat sami, říká Lubomír Kadaně, ředitel Fairtrade Česko a Slovensko.

Motivem nejnovější marketingové kampaně Fairtrade je „Malá známka, ale dělá velké věci“. Slogan odkazuje na to, že zboží označené známkou Fairtrade bylo vyrobeno za dodržení jasných sociálních, environmentálních i ekonomických kritérií. „Velké věci ale nemůžeme dělat sami,“ říká Lubomír Kadaně, ředitel Fairtrade Česko a Slovensko (FTČS). Odkazuje tak na to, že pro úspěch je klíčové zapojení veřejnosti, občanské společnosti, vzdělávacích institucí, politiků, ale i obchodních partnerů, kteří fairtradové zboží v ČR nabízejí, čímž pomáhají zvyšovat jeho odbyt i pozitivní dopady Fairtrade na život pěstitelů ze zemí Latinské Ameriky, Afriky a Asie.

Káva s kampaní
Statistiky jsou příznivé, prodej fairtradového zboží v ČR roste, stejně jako povědomí o známce Fairtrade: podle průzkumu ji zná 66 procent českých spotřebitelů. Co za tím stojí? „Kromě osvěty a vzdělávání v rámci marketingu spolupracujeme s řadou partnerů na společných aktivitách. V srpnu se například uskutečnila naše kampaň Fandíme Fairtrade s Tchibo, která probíhala ve všech kamenných prodejnách Tchibo v ČR a na Slovensku. Speciální materiály ve výlohách a v obchodech připomínaly sociálně i environmentálně udržitelné pěstování kávy,“ říká Lubomír Kadaně.

FTČS poskytlo všem prodejnám pro obsluhu zástěry Fandíme Fairtrade z fairtradové bavlny, informační Kávové noviny s příběhy pěstitelů, reportážemi z Kostariky a Kolumbie a informační popisky na stolky. Na sociálních sítích probíhala kampaň v Česku i na Slovensku, v Česku podpořilo Tchibo kampaň i v rámci svého newsletteru. „Fairtradovou kávu Tchibo mohli ochutnat také návštěvníci našeho stánku na červnovém Apetit pikniku, kde se účastníci mohli vyfotit se šálkem kávy, zjistit více o pěstování kakaa, zahrát si speciální pexeso — fairxeso — a prověřit své znalosti v kvízu o fairtradovém kakau v rámci Rodinné stezky,“ dodává Lubomír Kadaně.

Eventy a sociální sítě
V srpnu se Fairtrade představil také na letním gastronomickém setkání Food piknik, kde si návštěvníci mohli rozšířit své znalosti o tom, jak Fairtrade funguje, a vyplnit kvíz o zmrzliny Ben & Jerry’s, které obsahují fairtradové kakao, cukr a vanilku.

„Ve spolupráci se společností Lidl, která v ČR vede v prodejích fairtradového kakaa, připravujeme texty pro intranet a poskytujeme jim materiály pro jejich Férové snídaně a vytvořili jsme společně i edukační hru Cesta kakaa, která představuje těžkou práci pěstitelů kakaa a přínosy pro pěstitele zapojené do systému Fairtrade,“ vysvětluje vedoucí obchodu FTČS Gabriela Kozlová.

FTČS je ale také velmi aktivní ve spolupráci s partnery na sociálních sítích. „V květnu jsme si připomněli Světový den pro spravedlivý obchod online soutěžemi v rámci 14 dní pro Fairtrade. V ČR se na Instagramu zapojilo 14 našich obchodních partnerů, například Lidl, Pfanner, dm drogerie nebo Fair & Bio pražírna. Oslovili jsme 187 039 sledujících a naše příspěvky zaznamenaly 496 052 zobrazení. Podobně jsme s partnery spolupracovali při loňské adventní kampani. Všech těchto společných projektů si velmi vážíme, děkujeme za ně a rozhodně máme zájem je rozvíjet,“ uzavírá Gabriela Kozlová. 

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu