Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zlatý středník zná vítěze, agenturou roku je MSL

Grand Prix získal projekt Zpomal, dokud není skutečně pozdě. Osobností oboru soutěž PR Klubu vyhlásila Ladislava Štichu z BIS.

Jubilejní 20 ročník oborové soutěže Zlatý středník, kterou pořádá organizace PR Klub, zná své vítěze. Rozdělili si celkem 33 trofejí během slavnostního večera, který proběhl v pražském Cubex Centru s produkcí od společnosti společnost LK Production.

Titul Osobnost PR za rok 2021 převzal Ladislav Šticha, Talentem roku se stal Jakub Ghanem. Trofej Grand Prix pro nejlepší agenturu si odnesl tým MSL Czech Republic. Nové ocenění Projekt roku získala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s Hero & Outlaw za kampaň Zpomal, dokud není skutečně pozdě.

Kompletní výsledky včetně vítězů v oborových kategoriích najdete pod článkem, přehled vítězů si můžete stáhnout zde.

Ocenění Grand Prix Projekt roku obdržela kampaň Zpomal, dokud není skutečně pozdě od České asociace pojišťoven (s BESIP a Policií ČR), kterou do soutěže přihlásila agentura Hero & Outlaw a spolupracovaly na ní McCann Prague a Renegadz. Vedle toho, že na Zlatém středníku získala též prvenství v kategorii Finanční služby, má už na kontě i stříbrného lva z letošních Cannes Lions v kategorii PR. Součástí kampaně byly nejen spoty pro TV a rozhlas, ale i virální videa na sociálních sítích, která vznikla v režii Víta Klusáka, stejně jako vyvrcholení kampaně, dokument 13 minut. Ten byl odvysílán v prime time České televize a stal se i prvním brandovaným contentem na světě zařazeným do nabídky HBO.

„Největším úspěchem pro nás je, že se podařilo zasáhnout širokou veřejnost a prostřednictvím silných emocí oslovit řidiče, aby se zamysleli nad svým chováním na silnicích a pokusili se jej změnit,“ uvedl již dříve jeden ze zakladatelů agentury Hero & Outlaw Marek Hanč.

Ocenění Grand Prix Nejlepší agentura získal tým MSL Czech Republic skupiny ze skupiny Publicis Groupe za dvojnásobné prvenství (v kategoriích Audio a video prezentace a PR event – obojí s projekty pro klienta McDonald’s) a další čtyři úspěchy napříč ostatními kategoriemi. Současně porota ocenila dobře fungující spolupráci s klienty a kreativní přístup ke kampaním s významnou vizibilitou. V Česku MSL působí od roku 2018, kdy vznikla spojením PR týmů Publicis Groupe a Kindred. Patnáctičlenný tým agentury zastupuje na dvacítku značek z různých segmentů.

Osobností PR byl zvolen Ladislav Šticha za svou práci na budování komunikace a reputace Bezpečnostní informační služby (BIS). Do světa médií a komunikace vstoupil jako redaktor ČT, později se stal mluvčím Ministerstva obrany ČR a od roku 2017 působí jako mluvčí právě v BIS. „Je báječné být u velkých okamžiků, ale ještě lepší je, když je můžete tvořit,“ říká Šticha.

Cenu Grand Prix Talent letošního Zlatého středníku převzal Jakub Ghanem, který je vedoucím tiskového oddělení Městské policie v Brně. Do své práce vnáší nasazení, díky kterému je komunikace brněnské policie proaktivní a zajímavě pracuje s obsahem, například v rámci podcastu Švestky valí pecky, jehož je spoluautorem. Inicioval také vznik oceňovaného animovaného náborového klipu BrnoCop. V roce 2018 obdržel ocenění Strážník roku za zvyšování kreditu městské policie a „neutuchající nadšení, s nímž připravuje mediální výstupy, netradiční projekty i dobrovolnické a charitativní aktivity“.

Projekty zapojené do soutěže hodnotilo patnáct porot složených z téměř stovky odborníků na komunikaci, PR, marketing, grafiku a expertů z dalších přidružených disciplín. Letos vítěze vybíraly z celkem 571 přihlášek do soutěže. Na shortlist se jich dostalo celkem 176 a k nejúspěšnějším zadavatelům podle nominací patřila Škoda Auto. Automobilka zároveň získala tři vítězství – v kategorii Struktura, obsah a storytelling, Elektronický časopis a blog nebo podle PR klubu v nejpopulárnější kategorii Integrovaná kampaň. V poslední jmenované patřilo prvenství slovenskému zastoupení Škody ve spolupráci s PR Clinic za kampaň Tankujte INAQ.

V kategorii Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG hlavní cenu převzala Česká televize za projekt Ochránce – Hlas pro české učitele. Nejúspěšnějšího launche, relaunche nebo rebrandingu se podařilo dosáhnout AC Spartě Praha s projektem Navždy Sparta.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu